Skogsvagn (Huggarvagnar)

Nya Huggarvagnar från Weimer

26 inlägg 19978 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Nya Huggarvagnar från Weimer

Bo-Göran  
#279857 Hej.

Besökte i helgen Skog & Traktor i Emmaboda och fick se att Weimer presenterade ett helt nytt modellprogram av huggarvagnar. Och jag vill påstå att dom har lyckats väldigt bra. Samtalade med en säljare som berättade till min förvåning att vagnen var tillverkad i Sverige. Trodde dom tillverkades i Estland men enligt säljaren hade dom brutit samarbetet med Estland och nu tillverkade vagnarna i Eksjö. Han berättade också att vagnarna som tillverkas i Estland fortfarande säljs i Sverige av Sit Right i Dalarna under samma namn som tidigare men att detta inte var något dom stod bakom längre. Risk att få något annat än det man betalar för om man handlar av dom då.
Men tycker att det är roligt att ännu en tillverkare har hittat tillbaka till Sverige.



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: Nya Huggarvagnar från Weimer

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#279858 Verkar vara bra vagnar...

Användarvisningsbild

Re: Nya Huggarvagnar från Weimer

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#279875 Hummm....
NY medlem på Skogsforum idag, och detta är första inlägget, Nästan så att man kan misstänka att Bo-Göran jobbar för Weimer och vill ha ut lite information...

Avatar Fallback

Re: Nya Huggarvagnar från Weimer

Torbjörn Pettersson  
#279885 Det kommer snart nya kranar också!

Avatar Fallback

Re: Nya Huggarvagnar från Weimer

80-90  
#279889 Va inne å kollade hemsidan där står det inget .. Finns det bilder ??

Avatar Fallback

Re: Nya Huggarvagnar från Weimer

Bo-Göran  
#279891 Nej jag jobbar på en scaniaverkstad som servicetekniker.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nya Huggarvagnar från Weimer

stegmaster  
#279919
Bo-Göran skrev:Hej.

Han berättade också att vagnarna som tillverkas i Estland fortfarande säljs i Sverige av Sit Right i Dalarna under samma namn som tidigare men att detta inte var något dom stod bakom längre. Risk att få något annat än det man betalar för om man handlar av dom då.

Heter dessa vagner ochså weimer då, altså ingen skillnad als mot dom Svensktillverkadet???
Verkar ju lite mysko. :???:

Avatar Fallback

Re: Nya Huggarvagnar från Weimer

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#279941 Sen du jobbar på Scania måste du väl kollat på den blå 470? med Scania rak8a, udda!

Avatar Fallback

Re: Nya Huggarvagnar från Weimer

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#279951 Här har jag fått i nyhetsmail från Weimer.
We-109nyhet.JPG

Kommer jag inte ihåg fel så är grå kranar på de som säljs av sit-right.

Avatar Fallback

Re: Nya Huggarvagnar från Weimer

Bo-Göran  
#279953
gnisten83 skrev:Sen du jobbar på Scania måste du väl kollat på den blå 470? med Scania rak8a, udda!


Ja avundssjuk kan man ju lugnt säga.

   TS
Avatar Fallback

Re: Nya Huggarvagnar från Weimer

Bo-Göran  
#279954
bengt.a skrev:Här har jag fått i nyhetsmail från Weimer.
We-109nyhet.JPG

Kommer jag inte ihåg fel så är grå kranar på de som säljs av sit-right.


Ett info blad med den bilden fick jag på mässan. Fast den vagnen som stod där hade ett teleskopben och ett lavettben, tyckte jag såg lite roligt ut.

   TS
Avatar Fallback

Re: Nya Huggarvagnar från Weimer

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#280102 Den är för dom som inte kan bestämma sig för om de ska ha lavett eller teleskopstödben...

Avatar Fallback

Re: Nya Huggarvagnar från Weimer

Lennartbo  
#281424 Ang. Weimers vagnar/kranar. Det stämmer att Sit Right i Nås, Dalarna säljer Weimers utrustning. Köpte själv en griplastare för ett par år sedan. Den var tillverkad i Estland. Jag blev besviken då stödbenskolvarna läckte olja och ventilpaketet inte var injusterat. Sit Right bekostade dock åtgärderna för att få ordning på lastaren. Eftersom jag har gamla traktorer med dåligt oljeflöde så behövdes en växellåda, pump och oljetråg. Det blev en del funderande hur jag skulle placera ojetråget för att det inte ska vara i vägen samt komma till skada.

Avatar Fallback

Re: Nya Huggarvagnar från Weimer

fidde66  
#288010 Någon som vet något om drift på 4G vagnarna ? Har dom slopat RDM serien ? Går det att få we 10/12 med hydraulisk drift ? pris ?

Äntligen ett företag som skriver ut riktpriser. 8)

Avatar Fallback

Re: Nya Huggarvagnar från Weimer

rikard_e  
#288122 Det förvånar mig att få en sådan vagn till det priset.

Ser snyggt ut, väl tilltaget, Dubbla vridcylindrar även på minsta kranen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).