Öppna kategorin

miljöpartiets förslag!

44 inlägg 22663 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: miljöpartiets förslag!

svampbob  
#278900 Det finns väldigt många som vill vara med och bestämma men väldigt få som vill ta någon del av ansvaret.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: miljöpartiets förslag!

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#278908
svampbob skrev:Det finns väldigt många som vill vara med och bestämma men väldigt få som vill ta någon del av ansvaret.


Särskilt den del av ansvaret som kostar pengar och/eller ger minskade intäkter!
/Niklas

Avatar Fallback

Re: miljöpartiets förslag!

röjar kalle  
#278918 Det är inte lätt att vara landsbygdsbo är det inte hyenor från länstyrelsens djurskydd.Så är det MPs tokiga förslag eller på hälsning av Gråpäls om man har otur att bo på fel ställe.Sunt förnuft finns inte längre tyvär

Avatar Fallback

Re: miljöpartiets förslag!

Hema  
#278926 Om vi går åt andra hållet och godkänner total äganderätt, hur skulle det bli då? Inga nya vägar , elgator eller järnvägar. Samt med vilken rätt har en människa rätten att isf döda allt liv på sin jordplätt?

Användarvisningsbild

Re: miljöpartiets förslag!

svampbob  
#278933
Hema skrev:Om vi går åt andra hållet och godkänner total äganderätt, hur skulle det bli då? Inga nya vägar , elgator eller järnvägar. Samt med vilken rätt har en människa rätten att isf döda allt liv på sin jordplätt?


Så är det i dom flesta länderna Sverige är snarare ett undantag med vår expropieringslagstiftning.

Användarvisningsbild

Re: miljöpartiets förslag!

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#278934
Hema skrev:Om vi går åt andra hållet och godkänner total äganderätt, hur skulle det bli då? Inga nya vägar , elgator eller järnvägar. Samt med vilken rätt har en människa rätten att isf döda allt liv på sin jordplätt?


Då kanske samhället skulle visa en betydligt större ödmjukhet i sina kontakter med markägare jämfört med idag, då samhället mest pekar med hela handen och förväntar sig att markägaren ska stå med mössan i handen.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: miljöpartiets förslag!

röjar kalle  
#279193 Nu lever vi i ett demokratiskt land var. Och en har rätt att ha en åsikt så fort det inte passar vissa så går man till angrepp med ytterligheter om att rätten att döda allt liv på sin jordplätt traaaaaaams.

Avatar Fallback

Re: miljöpartiets förslag!

Hema  
#279197 Jag förde en diskussion, då jag tycker det är en ytterlighet att ha total äganderätt. Men det bästa med internet är att vi alla kan ha en åsikt. :)

Användarvisningsbild

Re: miljöpartiets förslag!

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#279214 Jag ser en ytterlighet att de som inte har mark ska diktera villkoren för de kom köpt eller ärvt mark. Lätt att leka med andras egendom och marken tillhör bara den lagfarna markägaren.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: miljöpartiets förslag!

axwell  
#279477 VILKET PARTI SKULLE DU RÖSTA PÅ OM DU VAR EN ÄLG?

Så var dagens fråga i min morgontidning.
Miljöpartiet fick de flest röster.

Omöjligt att besvara alla konsekvenser med några ord och kort betänketid, så jag har förståelse för att det blev det resultatet.

Seriöst, hur skulle älgstammen se ut om 15 - 20 år :?:

Avatar Fallback

Re: miljöpartiets förslag!

röjar kalle  
#279676 Det mina vänner är och kallas för avvundsjuka landbygds befolknlngen är fullt kapabel att ta ansvar för både djur och natur som man gjort i genaritioner. Det behöver inga tokiga stadsbor i MP bestämma

Användarvisningsbild

Re: miljöpartiets förslag!

rokon  
#281877 Rödlista Nordbor som lever av/ eller i skog så att de också kan livnära sig och växa till liksom mossor blommor och bin!

Avatar Fallback

Re: miljöpartiets förslag!

brassel  
#281885 Tackar för alla tankar. Själv hoppas jag att de som bestämmer i framtiden gör de så drägligt som möjligt för en som är skogsbonde/landsbygdsintresserad. Men för att känna att jag gör nått mer konkret i detta har jag för några veckor sedan gått med i LPo. Kolla gärna in vår hemsida http://www.landsbygdspartiet.se (snart är denna nickname än mer "outad" antar jag...

   TS
Användarvisningsbild

Re: miljöpartiets förslag!

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#281923 Nu är det väl så att MP är skapat av kapitlet och staten i skön förening. Detta för att få så många som möjlig att bo ihopklumpade i "staden". För tänk efter, vem kontrollera man enklast, den i lägenhet på Hornsgatan i Stockholm eller jag i med min egen skog, mark och gevär? Klart man vill ha in alla i stan med en lite telefon som talar om var de roa sig, handla och bete sig!
Aldrig de får in mig i stan, så länge jag lever i varje fall. Men otroligt hur någon kan rösta på Miljöpartiet???

Avatar Fallback

Re: miljöpartiets förslag!

brassel  
#281971 Det mesta har ju sina för- och nackdelar, men nu tar jag i alla fall debatten!
https://www.facebook.com/groups/1460877 ... 541213348/

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).