Socialt (mer om oss)

Skogsagare eller skogsarbetare?

4 inlägg 4327 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Skogsagare eller skogsarbetare?

vanforum  
#278886 Hej,
Ar helt ny paa forumet och tycker det verkar som att de flesta har ager skog? Ar sjalv valdigt okunnig inom omraadet men min familj ager skog i baade Sverige och Finland och tanken ar nu att jag ska borja jobba i skogen i Finland om ett par veckor och forhoppningsvis lara mig betydligt mer an vad jag kan i dagslaget :)



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Skogsagare eller skogsarbetare?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#278892 Välkommen, att jobba i skogen är tungt men jäkligt roligt. Om du skall köra motorsåg, se till du har alla skyddsgrejer och helst gå en kurs.

Användarvisningsbild

Re: Skogsagare eller skogsarbetare?

totte  
#278895 Hej och välkommen! Det stämmer att det finns många skogsägare här, men också många yrkesverksamma både som manuellhuggare och maskinförare. Sen finns det många som har annan anknytning till skogen, forskare, maskinutvecklare och allmänt skogs- och skogsmaskinintresserade för att nämna några. Vi har ganska många här från Norge och en hel del folk från svenskspråkiga trakter i Finland, någon/några från Danmark också. Så oavsett vad du behöver kunskap om så finns det mycket att hämta här.

Var finns du någonstans? Skriv gärna in det i din profil.

Avatar Fallback

Re: Skogsagare eller skogsarbetare?

Blivande snickare  
#278898 Hej å välkommen hit till skogsforum! :smile:
Var i finland har ni er skog?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).