Socialt (mer om oss)

Gräsänkling - vad göra

38 inlägg 24085 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Gräsänkling - vad göra

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#278756 Ja nu är jag det, var länge sedan. Inte alls lika kul som när jag var 35. Ska var det i 3 dar till. Okej, musik så högt jag vill och en liten whisky klockan 23.35, men va f-n.
Så, lite tips på vad att göra så det blir lite annorlunda än vanligt och det infinner sig lite "partykänsla" :grin:

(Nej, att gå ut och jobba hårt med veden gjorde inte att partykänslan infann sig!) :wink:



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Gräsänkling - vad göra

Kse  
#278760 När jag är ensam hemma brukar jag inhandla ett sexpack, en påse med sourcream onion chips och så dipp på riktig gräddfil.
Är den enda i familjen som tål mjölk och mjölk finns ju ta mej fan i allt, nej laktosfritt funkar inte då det är själva mjölkproteinet som är boven.
Sen hyr jag nån bra actionrulle eller nån sci-fi som frugan aldrig ids se på och bara njuter.
Ja hög musik brukar även förekomma. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Gräsänkling - vad göra

totte  
#278761

Avatar Fallback

Re: Gräsänkling - vad göra

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#278776 Såhär års är valet enkelt. Kaffetermos och rejäl fika. Ut i i skogen. Njut.

Avatar Fallback

Re: Gräsänkling - vad göra

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#278779 Som jag skrivit tidigare: "En riktig dalkarl reder sig alltid". Eller stämmer det inte längre? :surp:

Avatar Fallback

Re: Gräsänkling - vad göra

Brumsten  
#278799 Hej, är i samma situation.
Mitt tips, börja tidigare med whiskyn, så du kan tänka klart över den uppkommna situationen.
Ring tll nån kompis eller gammal flickvän och se om du är saknad.
Om inte det röner någon framgång, fortsätt med whiskyn, men tänk på att det är lika i morgon.
Så ta inte all whisky idag, det kan vara bra med ett omtag i morgon.
Men det är jävligt skönt att vara ensam några dagar med hunden och njuta av den tillfälliga friheten.
Ha de.

Användarvisningsbild

Re: Gräsänkling - vad göra

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#278810 Fick ett pm i morse som gjorde den här dagen i varje fall! (mer i bloggen) :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: Gräsänkling - vad göra

Hugin  
#278814
Brumsten skrev:Hej, är i samma situation.
Mitt tips, börja tidigare med whiskyn, så du kan tänka klart över den uppkommna situationen.
Ring tll nån kompis eller gammal flickvän och se om du är saknad.
Om inte det röner någon framgång, fortsätt med whiskyn, men tänk på att det är lika i morgon.
Så ta inte all whisky idag, det kan vara bra med ett omtag i morgon.
Men det är jävligt skönt att vara ensam några dagar med hunden och njuta av den tillfälliga friheten.
Ha de.


... måste erkänna, att jag nu tryckt på "gilla-knappen" för första gången!

Härligt fyndig och humoristisk kommentar!

Här tycks rymmas alla tänkbara förmågor ... !

Avatar Fallback

Re: Gräsänkling - vad göra

stektlök  
#278825 Ja håller med mangan. En stund ute i skogen eller bara gå runt och kolla till ägorna och njut av denna underbara tid.
:)
Ring en manlig vän, ta en sup ihop, våldgästa någon, åk å skjut me älgstudsaren....
Meka, snickra, serva, kolla favoritkanalen... finns mycket skojjit :)
Hoppas du får några fina dagar !

Användarvisningsbild

Re: Gräsänkling - vad göra

Seb macahan  
#278832 Jag spelar alltid gitarr o dricker några pilsner. Smyger över till grannen eller ringer hit några kompisar. Vapenvård över en jaktfilm o en whiskey brukar inte uppskattas av familjen så sånt samt öva med lockpipa till instruktionsfilm.
Eller bara va, gå in i köket med skorna på, ge fan i o plocka upp tidningen på golvet eller äta vad man vill med massor med kött o inte en enda nyttig böna eller groddar och gurka. Herrmiddag efter en runda lerduveskytte, Ha så trevligt

Avatar Fallback

Re: Gräsänkling - vad göra

Brumsten  
#279649 Slutrapport från en gräsänklig!
Har under hustruns bortvaro roat mej med att kolla vem som är tenikfreaket i huset.
Hon allt en diger utrustning, spis diskmaskin kyl och frys tvättmaskin torktumlare dammsugare mangel, elektrisk!, svärmor hade en handvevad
en dag fastnade hon med pattarna i mangeln och det gick inte att dra loss.
Därav tesen vad är idealvikten på svärmor?
Svar: 5 kilo inklusive urna.
Idag kommer hon hem, om hon får se detta tar hon väl fram strykjärnet, hon har ett sånt också,
fan vet vad det är till för, men det får jag kanske lära mej!?.

Användarvisningsbild

Re: Gräsänkling - vad göra

machonisti  
#279656 Ja, uvis itt väit ja. Men allt har sin tid, kanske.

Användarvisningsbild

Re: Gräsänkling - vad göra

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#279695
machonisti skrev:Ja, uvis itt väit ja. Men allt har sin tid, kanske.


:-bd

   TS
Användarvisningsbild

Re: Gräsänkling - vad göra

machonisti  
#279700
Uvskogen skrev:
machonisti skrev:Ja, uvis itt väit ja. Men allt har sin tid, kanske.


:-bd


Tack!

Användarvisningsbild

Re: Gräsänkling - vad göra

Kse  
#279747
stektlök skrev:Ja håller med mangan. En stund ute i skogen eller bara gå runt och kolla till ägorna och njut av denna underbara tid.
:)
Ring en manlig vän, ta en sup ihop, våldgästa någon, åk å skjut me älgstudsaren....
Meka, snickra, serva, kolla favoritkanalen... finns mycket skojjit :)
Hoppas du får några fina dagar !

Supa, skjuta och snickra? Låter kanske som en bra ide till en början men man lär nog ångra sig dagen efter. :))

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).