Skotare

Ponsse Buffaloking.

12 inlägg 4554 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ponsse Buffaloking.

smaland  
#27714 Någon som vet vad en Buffalo king börjar på? Någon som fått låna ut en maskin och prova irl? Riktig "vill ha" varning på den...



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Ponsse Buffaloking.

Thunborg  
#27754
smaland skrev:Någon som vet vad en Buffalo king börjar på? Någon som fått låna ut en maskin och prova irl? Riktig "vill ha" varning på den...
'
Förstår inte frågan ,men jag tror den börjar på B :roll:

Avatar Fallback

Re: Ponsse Buffaloking.

smaland  
#27777
Thunborg skrev:
smaland skrev:Någon som vet vad en Buffalo king börjar på? Någon som fått låna ut en maskin och prova irl? Riktig "vill ha" varning på den...
'
Förstår inte frågan ,men jag tror den börjar på B :roll:

Åfan du! Precis vad jag menade :shock: .
Nej det jag undrar är hur många pengar en säljare vill ha för en helt ny maskin i grundutförande utan några tillägg såsom schaktblad, band, kedjor, solgardiner, vaccumpump etc..

   TS
Användarvisningsbild
Skog  
#27807 Tror (men vet ej) att du inte kan köpa en Buffalo king längre som ny, försvann nog när Elepfanten kom
Du kan ju få Elepfanten med Buffalo Kingens ram längd 3.90 m mellan midjan å boggiecentrum bak.

Avatar Fallback
smaland  
#27818
Skog skrev:Tror (men vet ej) att du inte kan köpa en Buffalo king längre som ny, försvann nog när Elepfanten kom
Du kan ju få Elepfanten med Buffalo Kingens ram längd 3.90 m mellan midjan å boggiecentrum bak.

De var ju inte alls bra. Tycker Elephanten är för stor och tung, men kingen hade passat precis perfekt på de markerna vi kör på.

   TS
Användarvisningsbild
Lill Junior  
#27861 Tror du ska undvika buffalo king så mycke du bara kan pga problem med att inte midjan håller. satsa på en nyare buffalo ist....

Användarvisningsbild
PonsseBuffaloDual  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27881
smaland skrev:
Skog skrev:Tror (men vet ej) att du inte kan köpa en Buffalo king längre som ny, försvann nog när Elepfanten kom
Du kan ju få Elepfanten med Buffalo Kingens ram längd 3.90 m mellan midjan å boggiecentrum bak.

De var ju inte alls bra. Tycker Elephanten är för stor och tung, men kingen hade passat precis perfekt på de markerna vi kör på.


Elephanten väger juh bara 500kg mer än Kingen

Avatar Fallback
Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28139 Sluta nu se på såna där leksaksmaskiner och gå på en rejäl valmet 890 :P

Avatar Fallback
smaland  
#28320
PonsseBuffaloDual skrev:
smaland skrev:
Skog skrev:Tror (men vet ej) att du inte kan köpa en Buffalo king längre som ny, försvann nog när Elepfanten kom
Du kan ju få Elepfanten med Buffalo Kingens ram längd 3.90 m mellan midjan å boggiecentrum bak.

De var ju inte alls bra. Tycker Elephanten är för stor och tung, men kingen hade passat precis perfekt på de markerna vi kör på.


Elephanten väger juh bara 500kg mer än Kingen


Nope. Elephanten väger 21 ton plus band och kedjor, får lasta 18 ton Kingen väger bara 18,5 ton plus band och kedjor, får lasta 18 ton. Visserligen kan man tänka sig att Elephanten är lite mer stryktåligare, annars ser jag inget skäl till att den skulle vara tyngre.

   TS
Användarvisningsbild
jockekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28413 http://www.blocket.se/vi/16197311.htm?ca=6_s

Där är en buffalo king i bra skick har jobbat åt han tidigare

Avatar Fallback
smaland  
#28414
jockekarlsson skrev:http://www.blocket.se/vi/16197311.htm?ca=6_s

Där är en buffalo king i bra skick har jobbat åt han tidigare

Okej. Har du kört den maskinen med? Eller vet vem som kört den?

   TS
Användarvisningsbild
jockekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28415 Nej körde buffalon han hade tidigare men känner han som kör den. Första ägaren hade den tills i oktober, den har bara gått enkel skift.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).