Motorsåg och handhållet

Vinkelväxel Jonsered röjsåg rengöra?

4 inlägg 5130 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vinkelväxel Jonsered röjsåg rengöra?

mykee  
#277561 Jag har en äldre Jonsered röjsåg där pluggen till vinkelväxeln har ramlat bort. Har skaffat en ny plugg nu men frågan är nu om jag borde plocka isär vinkelväxeln och rengöra den, eller bara fylla på lite nytt fett och köra vidare och se glad ut? :???:

Har ingen aning om hur längre kan tänkas ha saknats men har nog inte kört alltför många ggr utan pluggen



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Vinkelväxel Jonsered röjsåg rengöra?

anersimyra  
#277578
mykee skrev:Jag har en äldre Jonsered röjsåg där pluggen till vinkelväxeln har ramlat bort. Har skaffat en ny plugg nu men frågan är nu om jag borde plocka isär vinkelväxeln och rengöra den, eller bara fylla på lite nytt fett och köra vidare och se glad ut? :???:

Har ingen aning om hur längre kan tänkas ha saknats men har nog inte kört alltför många ggr utan pluggen
slå i lite diesel och dra runt för hand, töm, och upprepa ett par gånger.. :smile:

Avatar Fallback

Re: Vinkelväxel Jonsered röjsåg rengöra?

OlarsM  
#277612 Men kolla gängorna i hålet bara, de är lätt att dom blir utslitna.

Avatar Fallback

Re: Vinkelväxel Jonsered röjsåg rengöra?

mykee  
#277655 Tack för tipsen, då ska jag kolla på de till kommande helg!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).