Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Vimek Minimaster?

449 inlägg 243525 visningar 39 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vimek Minimaster?

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#258366 Den första bilden var ju ett riktigt konstverk. :grin:

Avatar Fallback

Re: Vimek Minimaster?

jencar78  
#260607
OAS-forests skrev:Har huggit och kört fram en liten leverans under hösten. Jag har noterat att det blev 29 lass med vimeken, ska bli intressant att se hur många m3fub det är.


Blir intressant att få höra svaret. Räknade också antalet lass för en mindre gallring förra hösten. 78 lass på 143 m3fub landande det på. Medellasset blev alltså 1,83 m3fub. Vimek 620 och fin terräng.

Avatar Fallback

Re: Vimek Minimaster?

skogshasse  
#260671
jencar78 skrev:
OAS-forests skrev:Har huggit och kört fram en liten leverans under hösten. Jag har noterat att det blev 29 lass med vimeken, ska bli intressant att se hur många m3fub det är.


Blir intressant att få höra svaret. Räknade också antalet lass för en mindre gallring förra hösten. 78 lass på 143 m3fub landande det på. Medellasset blev alltså 1,83 m3fub. Vimek 620 och fin terräng.


tog du även tid på körningen

Avatar Fallback

Re: Vimek Minimaster?

jencar78  
#260702 Nej, tog inte tid men en av dagarna blev det ingen huggning utan bara skotning o då blev det 16 lass framkörda.

Avatar Fallback

Re: Vimek Minimaster?

Astrix1  
#276984 Mmmmmmmmm
Senast redigerad av Astrix1 tor 19 dec 2019, 23:28, redigerad totalt 2 gånger.

Avatar Fallback

Re: Vimek Minimaster?

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#277242 Fint stockbord och smart med lysena på kranen.

Användarvisningsbild

Re: Vimek Minimaster

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#293723 Då var det dags igen, kör lite grövre björk.

Avatar Fallback

Re: Vimek Minimaster?

ulfgustav  
#293726 Trevliga bilder
Har själv de senaste 2 helgerna skotat fram närmare 20 lass med björkved. Nu står Minimastern inne i gårdsverkstan för service och oljebyten och översyn i avvaktan på kyla, jag har rätt mycket stormfällt som jag måste skota över en "blötmyr" så jag hoppas kylan kommer innan det blir snö

Användarvisningsbild

Re: Vimek Minimaster?

Bax  
#293732 Trevliga bilder som sagt.
Är det din maskin OAS-forests som ligger ute på Blocket?

Användarvisningsbild

Re: Vimek Minimaster?

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#293734 Haha, nä min är inte till salu! men den på Blocket verkar vara i fint skick, ser ut att vara en 06:a.

Användarvisningsbild

Re: Vimek Minimaster?

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#294179
Mangelu skrev:Har två st. Xenon på maskinen och två på vagnen, lyser mycket bra. Det är bara att köra dygnet runt.

Nu har jag också Xenon framåt samt även LED på kranbommen. Du har rätt i att mörkerkörning blir möjligt!

Avatar Fallback

Re: Vimek Minimaster?

Astrix1  
#305128 Mmmmmmm
Senast redigerad av Astrix1 tor 19 dec 2019, 23:28, redigerad totalt 2 gånger.

Avatar Fallback

Re: Vimek Minimaster?

Astrix1  
#311257 Mmmmmm
Senast redigerad av Astrix1 tor 19 dec 2019, 23:29, redigerad totalt 2 gånger.

Avatar Fallback

Re: Vimek Minimaster?

smirajs  
#318559 Funderar på att bygga på servostyrning på 101an. Någon som vet hur det är byggt på tex 620? Eller har några tips? :)

Användarvisningsbild

Re: Vimek Minimaster?

Bax  
#318563 Det finns ju elhydrauliska (eller är dom helt elektriska?) eftermarknadsservon till skotrar och fyrhjulingar. Kan en sån passa?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).