Motorsåg och handhållet

Nya svärd till gamla sågar

88 inlägg 36168 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Nya svärd till gamla sågar

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#276330 Det du länkade till var HVA USA. De har inte samma utbud överallt, därav olika sidor.
Kolla på SE sidan eller med handlare här, så vet du mer exact om det finns eller ej.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Nya svärd till gamla sågar

Westra Aros  
#276338 På svenska sidan finns bara h64 som är micro chisel och inte h57 som är full chisel.

   TS
Avatar Fallback

Re: Nya svärd till gamla sågar

Westra Aros  
#276778 Jag fixar med d44an nu och har lite problem, gnistan är bra men tidvis slumpmässig men Jag tycker att den borde tända ändå.

Jag har stoppat i ny bränsleslang och nya membran i forgasarn,

Vad borde Jag titta på härnäst?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nya svärd till gamla sågar

totte  
#276784 Nytt stift? Kollat isoleringen på kablarna? Tändstiftshatten och tändkabeln? Annars är det väl att gräva sig in till brytarna som kan vara oxiderade eller brända. Dålig kondensator eventuellt.

Avatar Fallback

Re: Nya svärd till gamla sågar

Westra Aros  
#276793 tändstift har jag testat från en fungerande såg, kablarna ser intakta ut, kan man se om man har dålig kondensator?

   TS
Avatar Fallback

Re: Nya svärd till gamla sågar

Jocke91  
#276800 Kolla hur brytarna ser ut, kan bli ojämn gnista om dom är lite oxiderade eller smutsiga.
Det är enkelt att komma åt dom på en D44 du behöver bara skruva av den lilla kåpan som sitter snett ovanför svänghjulskåpan (kan ses på bifogad bild).

Bild

Avatar Fallback

Re: Nya svärd till gamla sågar

Westra Aros  
#276803 Så det är vad den där kåpan är, jag ska kolla upp det när jag kommer hem imorgon.

   TS
Avatar Fallback

Re: Nya svärd till gamla sågar

Westra Aros  
#276952 nu går den minsann och jag kan säga att ljuddämparen är något i min smak, dock så varvar den upp av sig själv och jag ska titta om "guvernören" sitter kvar, det är nog den som krånglar skulle jag tro isåfall.

Edit, det skulle också kunna vara Reed ventilen kom jag att tänka på så det kan bli en rejäl genomgång av nästan hela sågen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nya svärd till gamla sågar

totte  
#276954 Skoj att den går nu! Då är det bara att justera och fixa så den går bra. Tvivlar på att det har med reed-ventilen att göra, är den kass så går sågen inte alls eller mycket dåligt. Men en rejäl genomgång är ju i vilket fall mycket lämpligt.

Avatar Fallback

Re: Nya svärd till gamla sågar

Westra Aros  
#276998 Min såg verkar inte ha någon "Guvernör" vad kan det ofrivilliga gasandet bero på då mån tro?

   TS
Avatar Fallback

Re: Nya svärd till gamla sågar

Tosca  
#276999 Lustgas? ;)

Avatar Fallback

Re: Nya svärd till gamla sågar

Jocke91  
#277004 Kanske läcker luft någonstans eller så sitter armen som sköter trotteln fel eller är böjd?

Avatar Fallback

Re: Nya svärd till gamla sågar

Westra Aros  
#277010 Throttel armen satte jag utanpå reglaget eftersom armen nästan åkte ut när jag hade gasen inne hela vägen, då kanske jag slipper riva sågen ändå.

   TS
Avatar Fallback

Re: Nya svärd till gamla sågar

Jocke91  
#277011 I så fall tror jag att du satt den rätt så länge den sitter på rätt sida om reglaget, men den kan nog bara sitta på ett sätt. Var ett bra tag sen jag bråkade med det på min D44.

Avatar Fallback

Re: Nya svärd till gamla sågar

Westra Aros  
#277015 Jag satte den på tanksidan av reglaget men jag ska se om hur det går om jag sätter det i hålet i stället.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).