Små skogsmaskiner och övriga maskiner

dagens blocket

20 inlägg 9135 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

dagens blocket

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27391 Två terrisar..

http://www.blocket.se/vi/16094291.htm?ca=2_s

En avesta vagn för 65 +m kanske lite dyrt nu då en nya 3.4 kostar 69+m men prutmån finns. Och leverans direkt motför om man beställer avesta då får man vänta 10 veckor.....

http://www.blocket.se/vi/16092362.htm?ca=2_s

Klart slut...



   TS
Användarvisningsbild
sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27444 Det är ju alltid något,det är ju låååååång leverans tid på en ny avesta, kärran på blocket var ju med honda motor den ska han ju ha 2 tusen extra för om man köper nytt :D
En terri från -82 för 112,000 låter inte som ett fynd ...som jag nappar på 😈

Användarvisningsbild
Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27494 Kranen varkade inge vidare på terrin.

Avatar Fallback
John.S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27502 den där avesta vagnen är ju ingen bra affär, eftersom nån kina idiot har kopierat avestavagnen säljer dom nu (avestavagnen) med hydraulpaket o drivning på kärran en splitter ny kärra för jag tror de va runt 60.000 kr. :) Och det är jävligt billigt :wink: hehe

Användarvisningsbild
Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27505 ja är kopian billig eller är avestavagnen dyr tror på det sistnämda :?

Användarvisningsbild
BosseA  
#27533
John.S skrev:den där avesta vagnen är ju ingen bra affär, eftersom nån kina idiot har kopierat avestavagnen säljer dom nu (avestavagnen) med hydraulpaket o drivning på kärran en splitter ny kärra för jag tror de va runt 60.000 kr. :) Och det är jävligt billigt :wink: hehe
Den Malwa säljer kostar 71 med radiowinsch och då är kinaventilerna och motorerna ersatta med europeiska ventiler o motorer.
Jag har kört hela dagen med min vagn utan problem.
//Bosse

Avatar Fallback
John.S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27544 Men jag läste i Land Skogsbruk att det var några som hade kopierat Avestavagnen och sålde den för 70 k och då skulle ju avestavagnen vara snäppet vassare och sälja sin vagn för 60 k för att inte förlora kunder. Så är det jag har fattat det hela men det kan ha ändrat sig på ett litet tag bara...

Användarvisningsbild
BosseA  
#27548
John.S skrev:skulle ju avestavagnen vara snäppet vassare och sälja sin vagn för 60 k
Jag kollade priser innan jag köpte min vagn och då skulle en Avesta gå på över 100' för samma utrustning. För radiostyrd hydraulisk winsch har de ett ordentligt tillägg t ex. Vad gäller vagnsdrivningen på min vagn är den kopplad till bromshandtaget så att drivningen av vagnen stoppar när jag bromsar Polarisen. Sådant är också tillägg på Avesta vagnen. För att prisjämförelsen ska bli rättvis måste man ta med alla utrustningsdetaljer.
//Bosse

Avatar Fallback
John.S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27624 När köpte du din då?

Användarvisningsbild
BosseA  
#27635
John.S skrev:När köpte du din då?
för 14 dagar sedan.

Användarvisningsbild
Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27668 går det bra att lyfta grova stockar :?:

Användarvisningsbild
BosseA  
#27680
Mowi skrev:går det bra att lyfta grova stockar :?:
Den du ser på bilden är en 4-meter och det är nog max.
Ska man köra ut grovt timmer så ska man ha en normal skogskärra till traktor eller skotare.

Användarvisningsbild
Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27692 När du kör med kranen måste du stå upp som på bilden :?:

Användarvisningsbild
BosseA  
#27696
Mowi skrev:När du kör med kranen måste du stå upp som på bilden :?:
Nej givetvis inte. Antingen sitter jag eller också kan jag stå på någon av sidorna.

Användarvisningsbild
Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27701 Jaha men när du har kört fyrhjulingen och har stannat så måste du hoppa upp där är inte det lite bökigt :?:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).