Motorsåg och handhållet

STIHL - vilken???

9 inlägg 3593 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

STIHL - vilken???

JensSkoog  
#276681 En fd kollega kom i skogen til mig i dag med en Stihlsåg som han har körd ett par år och varit mycket nöjd, men nu vill den inte mer. Han köpte den från en mycket duktig servicemann. Står inte på den vilken såg det är. Jag undrar om den är skruvat i hop från flera sågar, men vet inte??
MARIUS Stihl (2).JPG
MARIUS Stihl (3).JPG




   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: STIHL - vilken???

Nonkan  
#276685 Kanske en gammal 026:a?

Be honom kolla efter artikelnummer på delar, t.ex. är det ett ingjutet i kopplingskåpan. De fyra första siffrorna motsvarar en basmodell hos Stihl, sen kan man utgå från det.

Avatar Fallback

Re: STIHL - vilken???

Robertberg  
#276688 Starthandtaget sitter på fel håll, vrid det 180° så ska du se att den startar igen ;)

Användarvisningsbild

Re: STIHL - vilken???

JensSkoog  
#276814 Enda nr jag finner är til vänster om utblåsning: X 141479132 :?:

   TS
Användarvisningsbild

Re: STIHL - vilken???

JensSkoog  
#276822 Har skruvat lite på den i afton, och funnit at nålelageret är körd och at den inte leverer ström als. Blir nog reservdelssåg :cry:

   TS
Avatar Fallback

Re: STIHL - vilken???

Rank  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#276834 026 evnt 024, ny coil så går den igjen. Men for mye vibrasjon for en daglig sag.
1121 første siffer på deler i paraksis bare sylinder som skiller.

Användarvisningsbild

Re: STIHL - vilken???

JensSkoog  
#276836 Takk, Rank! Han ga 800 for den for to år siden og har brukt den mye, og kommer til å bruke saga enda mer framover så jeg trur jeg leiter etter ei nyere sag til han. Ny coil, nålelager, ny plugghette og nytt drev blir jo en del kroner, og når en tenker på vibrasjonen i ei gammal sag, så er det bedre å legge pengene i noe nyere!

   TS
Avatar Fallback

Re: STIHL - vilken???

Rank  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#276841 Gjør det du! :smile: Tror bare coilen går på ca 800,- hos FK

Avatar Fallback

Re: STIHL - vilken???

SawTroll  
#277046
Rank skrev:26 evnt 024, ny coil så går den igjen. Men for mye vibrasjon for en daglig sag.
1121 første siffer på deler i paraksis bare sylinder som skiller.


Om det var en 024S, ja - men en ordinær 024 har kortere slaglengde, så det er ikke så enkelt.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).