Öppna kategorin

Skogstjej söker likasinnad kille

79 inlägg 49379 visningar 31 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Skogstjej söker likasinnad kille

SmålandsTös  
#276380 Eftersom jag är den enda i min familj som vill bo på landet och ser skog mer som en livsstil (inte bara som arbete) måste jag säga att detta forum varit till hjälp - både gällande lärdomar och som inspiration!
Dock har jag fortfarande ett problem som jag inte hittat lösningen på ännu:
Hur man hittar en vettig likasinnad kille!

Mina vänner tycker att jag bör gå med på dejtingsajt men det känns helt fel väg - den killen jag vill ha finns ju i skogen - Inte på dejtingsajt! :wink: Kan detta vara en fördom från min sida eller vart hittar man en "skogsmulle" som en själv egentligen?


/Therese



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Skogstjej söker likasinnad kille

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#276381 En klassiker är väl kontaktannonserna i Land?
Kul att läsa ditt inlägg, det ger hopp för framtiden.

Avatar Fallback

Re: Skogstjej söker likasinnad kille

BM 35  
#276384 Här finns en skogsmulle i ungefär samma sitts som du,,så du kan ju ta kontakt med mig :roll:


//Kalle

Avatar Fallback

Re: Skogstjej söker likasinnad kille

Robertberg  
#276385 Välkommen! Du är på helt rätt ställe, användare av ej manligt kön brukar få oerhört mycket hjälp på detta forum :wink:

Om du står för skogsfastighet så kan jag stå för sällskap och kanske lite muskelkraft!

Användarvisningsbild

Re: Skogstjej söker likasinnad kille

T Landström  
#276388 Jag känner igen problemet...
Min kusins sambo säger hela tiden "Du kommer aldrig träffa en tjej som vill bo där ute i skogen" ;)

Man får väl sikta in sig på ett liv som bohem i ett hus i skogen ;)

Avatar Fallback

Re: Skogstjej söker likasinnad kille

quaker  
#276393 Wow!
Spännande!
Men hur svarar man då ;)
Senast redigerad av quaker sön 13 apr 2014, 17:13, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Skogstjej söker likasinnad kille

Tosca  
#276394 Det beror ju lite på dina förutsättningar också, har du egen skog/gård, inom vilken åldersgrupp vill du hitta någon, vill du hitta någon att skaffa skog ihop med eller går det lika bra med någon som har skog redan?
Som tjej borde det ju inte vara några stora hinder att hitta en likasinnad kille på detta forum, riktigt jämställt rent numerärt är det nog inte när det gäller könsfördelningen.

Avatar Fallback

Re: Skogstjej söker likasinnad kille

SmålandsTös  
#276399
Tosca skrev:Det beror ju lite på dina förutsättningar också, har du egen skog/gård, inom vilken åldersgrupp vill du hitta någon, vill du hitta någon att skaffa skog ihop med eller går det lika bra med någon som har skog redan?
Som tjej borde det ju inte vara några stora hinder att hitta en likasinnad kille på detta forum, riktigt jämställt rent numerärt är det nog inte när det gäller könsfördelningen.



I dagsläget arrenderar jag endast mark för jakten men det är inte tillräckligt längre så har varit och tittat på flertal gårdar men ännu inte hittat rätt läge och storlek för mig. Andra säger att jag bör vänta tills jag hittat "den rätte", för att se "vart man hamnar" men vem vet när det sker?! :smile:
Åldersmässigt är väl min förhoppning att hitta en kille mellan 27-33 kanske?
Egentligen spelar det nog inte så stor roll om killen redan har skog eller ej - det viktigaste är att vi har samma intresse då skogen betyder så mycket för mig. Jag skulle inte kunna ha någon kille som hellre sitter vid tvn mitt på dagen än att gå en runda i skogen.. Jag skippar hellre en kväll på krogen (mer än gärna ska tilläggas) för att bjuda hem vänner på middag och sen gå upp tidigt dagen efter för att röja i skogen ett par timmar! Kanske låter sjukt :roll:

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogstjej söker likasinnad kille

quaker  
#276401 Å vart i Småland ?

Avatar Fallback

Re: Skogstjej söker likasinnad kille

Tosca  
#276404 Vi är nog många som lider av den där skogssjukan, och det verkar inte gå över ens när man passerar pensionsåldern...
Men då kan du ju söka i lite större cirklar om du inte är bunden vid någon särskild plats, så chansen är nog stor att hitta någon som passar dig.

På dejtingsidor får man nog som tjej räkna med att lägga ned en hel del tid på att sålla - även om erbjudandena är många så finns det ju även många att välja bland.
Så din tanke är nog inte fel att det borde gå lättare här.

Avatar Fallback

Re: Skogstjej söker likasinnad kille

quaker  
#276405 Framförallt är det nog inte alltid rätt erbjudande som erbjuds....

Avatar Fallback

Re: Skogstjej söker likasinnad kille

Jim_the_one  
#276406 Det är garanterat svårare att hitta en tjej som väljer skogen (eller allt annat) framför krogen. hehe

Avatar Fallback

Re: Skogstjej söker likasinnad kille

SmålandsTös  
#276408
quaker skrev:Å vart i Småland ?



Kring Jönköping :smile:

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogstjej söker likasinnad kille

Jim_the_one  
#276415 Har du egen motorsåg? :mrgreen:

Ålder på dig som söker då?

Avatar Fallback

Re: Skogstjej söker likasinnad kille

SmålandsTös  
#276419
Jim_the_one skrev:Har du egen motorsåg? :mrgreen:

Ålder på dig som söker då?


Jaså, är det motorsågen det hänger på? :wink:
Nej, jag äger ingen motorsåg. Jag hyrde ett hus tidigare på en gård men då kunde jag låna alla grejer som behövdes för att hjälpa till och då främst med röjning. Motorsåg har jag endast kört ett par gånger så är nybörjare på detta men vill gärna lära mig!

Jag är snart 26 år.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).