Traktorer och processorer

Deutz dx 3.50 köpråd

6 inlägg 7265 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Deutz dx 3.50 köpråd

jgranath  
#275861 Hej. Dax att byta traktor. Har kollat på en Deutz dx 3.50 från 89. Den jag har kollat på har frontlastare.

Traktor kommer mestadels andvändas i skogen tillsammans med huggarvagn med kran.
Är den duglig till skogs körning ?

Hur är det med reservdelar ?
Går det att få tag i någon typ av instruktionsbok till den ? Isånnafall var?
Några tips på vad man ska kolla på ?

mvh// Jgranath



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Deutz dx 3.50 köpråd

Ingoberra  
#275883 Den har väl plats för vändbar stol iaf.

Avatar Fallback

Re: Deutz dx 3.50 köpråd

David S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#275941 Har liknande ekipage. Mycket nöjd. Kort och smidig för skogskörning. Min är skogsutrustad med bukplåt och grenavisare, har ingen frontlastare dock. Vändbar stol är det ju men man får sitta med benen bakåt om man inte bygger om på nåt vis.
De få resevdelar jag behövt har inte varit några problem. Instruktionsbok har jag ingen.

Bara att inhandla!

Avatar Fallback

Re: Deutz dx 3.50 köpråd

jgranath  
#275951 Tyckte dock att det var väldigt smala bakdäck på den. Hur funkar hur funkar dom i skogen ?

   TS
Avatar Fallback

Re: Deutz dx 3.50 köpråd

hasse_as  
#275960 Du kan ringa till Rosenqvist maskin och beställa en instruktionsbok har själv gjort det till en 4.70

Avatar Fallback

Re: Deutz dx 3.50 köpråd

David S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#275971 Ang bakdäck… Ja det finns säkert bredare däck. Behovet styrs lite av hur din terräng ser ut. Jag har platt, lite stenigt och nåt surhål här och där men tar mig fram förvånansvärt bra. Föregående ägare hade mycket backig terräng och ville ha lite mer klös under sulorna för att klara de värsta uppförsbackarna har jag för mig.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).