Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Jaktbil/familjebil

30 inlägg 16438 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26980
Ola skrev:Jag har blivit sugen på en beg XC90. Nästan så sugen att jag för första gången i mitt liv kan tänka mig att köpa en bil för runt 200k. Hoppas jag tar mitt förnuft till fånga innan jag gör något jag vet att jag kommer att ångra.

Visst egentligen värdelös för skogsvägar, men vem bryr sig ;) Jag vill ha en! Kan inte tänka mig någon annan bil just nu. Helt knäppt, men jag brukar få knäpa ideer.

Dessutom börjar kompisen sitt jobb som reparatör på Volvo nästa vecka så en volvo känns som det givna valet faktiskt :)

Köper man en 03 eller 04 som de gjort stora servicen på bör man ha ganska många trevliga mil framför sig, dessutom har den ju rasat av sig ett par hundra tusen i pris, så man slipper värdeminskningen som heter duga på dessa bilar. Jag förstår inte hur någon kan finna det värt att köpa en helt ny bil. men folk är väl olika som tur är.


Kompisen provkörde XC90n me största dieseln o automat, den gick tydligen väldigt bra vid rödljus^^

Avatar Fallback

Landrover

dieseltomten  
#27329 Köp en Landrover Defender...
Så åker du med stil och dit du vill.

Köper du en -07a eller senare har de uppdaterat sitsar och inredning.

Avatar Fallback

Re: Landrover

smaland  
#27545
dieseltomten skrev:Köp en Landrover Defender...
Så åker du med stil och dit du vill.

Köper du en -07a eller senare har de uppdaterat sitsar och inredning.

Skojar du? Tack för tipset men hoppar( 8) ) nog över defendern. Har handlat bil och det blev en xc70 2,4t. Har bara kört ca:100 mil än men det känns riktigt gött! :lol: Hoppas bara den håller, kan bli rätt tuff körning ibland.

   TS
Avatar Fallback

Re: Landrover

Jesper  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27566
smaland skrev:
dieseltomten skrev:Köp en Landrover Defender...
Så åker du med stil och dit du vill.

Köper du en -07a eller senare har de uppdaterat sitsar och inredning.

Skojar du? Tack för tipset men hoppar( 8) ) nog över defendern. Har handlat bil och det blev en xc70 2,4t. Har bara kört ca:100 mil än men det känns riktigt gött! :lol: Hoppas bara den håller, kan bli rätt tuff körning ibland.


Hoppas din framvagn haller längre än 2000mil. Den brukar det vara lite si och sa med pa v70/xc70 när man kör lite grusväg...

Avatar Fallback
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27571 Såg att man kunde få en Hummer H3 2007 för 299.000:- Billigt!

Den drar ju lite bensin, försås.. :-)

Användarvisningsbild
masterchief  
#27573 Tycker det verkar som volvo fått ordning på styrlederna, vi är inne på 6000mil på XC70n med samma styrleder, och vi kör gropig grusväg varje dag.

Avatar Fallback
Jesper  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27577
masterchief skrev:Tycker det verkar som volvo fått ordning på styrlederna, vi är inne på 6000mil på XC70n med samma styrleder, och vi kör gropig grusväg varje dag.


Det stämmer säkert, de jag känner som har svurit över framvagnen hade bilar som var ett par ar gamla. Fin bil annars!

Avatar Fallback
smaland  
#27629
Jesper skrev:
masterchief skrev:Tycker det verkar som volvo fått ordning på styrlederna, vi är inne på 6000mil på XC70n med samma styrleder, och vi kör gropig grusväg varje dag.


Det stämmer säkert, de jag känner som har svurit över framvagnen hade bilar som var ett par ar gamla. Fin bil annars!

Bilen har inte gått något på grusväg innan jag köpte den. Kommer bli en hel del nu iaf :oops: Så är det när man bor på landet. Men jiises vilken skön bil att köra. Samt att dra med. Kommer nog att alltid köra volvo som det känns nu.

   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27632
smaland skrev:
Jesper skrev:
masterchief skrev:Tycker det verkar som volvo fått ordning på styrlederna, vi är inne på 6000mil på XC70n med samma styrleder, och vi kör gropig grusväg varje dag.


Det stämmer säkert, de jag känner som har svurit över framvagnen hade bilar som var ett par ar gamla. Fin bil annars!

Bilen har inte gått något på grusväg innan jag köpte den. Kommer bli en hel del nu iaf :oops: Så är det när man bor på landet. Men jiises vilken skön bil att köra. Samt att dra med. Kommer nog att alltid köra volvo som det känns nu.


Välkommen i klubben :lol:

Avatar Fallback
smaland  
#27675
pgo_jim skrev:
smaland skrev:
Jesper skrev:
masterchief skrev:Tycker det verkar som volvo fått ordning på styrlederna, vi är inne på 6000mil på XC70n med samma styrleder, och vi kör gropig grusväg varje dag.


Det stämmer säkert, de jag känner som har svurit över framvagnen hade bilar som var ett par ar gamla. Fin bil annars!

Bilen har inte gått något på grusväg innan jag köpte den. Kommer bli en hel del nu iaf :oops: Så är det när man bor på landet. Men jiises vilken skön bil att köra. Samt att dra med. Kommer nog att alltid köra volvo som det känns nu.


Välkommen i klubben :lol:

Tackar! Har du några bilder på din xc? Ska fota min pärla nu i em. Nyvättad och upputsad! Lyckan ler över Småland just nu :lol:

   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27811
smaland skrev:
pgo_jim skrev:
smaland skrev:
Jesper skrev:
masterchief skrev:Tycker det verkar som volvo fått ordning på styrlederna, vi är inne på 6000mil på XC70n med samma styrleder, och vi kör gropig grusväg varje dag.


Det stämmer säkert, de jag känner som har svurit över framvagnen hade bilar som var ett par ar gamla. Fin bil annars!

Bilen har inte gått något på grusväg innan jag köpte den. Kommer bli en hel del nu iaf :oops: Så är det när man bor på landet. Men jiises vilken skön bil att köra. Samt att dra med. Kommer nog att alltid köra volvo som det känns nu.


Välkommen i klubben :lol:

Tackar! Har du några bilder på din xc? Ska fota min pärla nu i em. Nyvättad och upputsad! Lyckan ler över Småland just nu :lol:


Hej onej! Har ingen xc70^^ Men vill gärna ha:)
Däremot tycker jag Volvo är en av dom bästa bilarna som gjorts, med tanke på säkerheten och ja märket i helhet

klarade kortet i Torsdags den 24/4 så det blir nog först en 740 när jag får råd^^

Avatar Fallback
smaland  
#27819
pgo_jim skrev:
smaland skrev:
pgo_jim skrev:
smaland skrev:
Jesper skrev:
masterchief skrev:Tycker det verkar som volvo fått ordning på styrlederna, vi är inne på 6000mil på XC70n med samma styrleder, och vi kör gropig grusväg varje dag.


Det stämmer säkert, de jag känner som har svurit över framvagnen hade bilar som var ett par ar gamla. Fin bil annars!

Bilen har inte gått något på grusväg innan jag köpte den. Kommer bli en hel del nu iaf :oops: Så är det när man bor på landet. Men jiises vilken skön bil att köra. Samt att dra med. Kommer nog att alltid köra volvo som det känns nu.


Välkommen i klubben :lol:

Tackar! Har du några bilder på din xc? Ska fota min pärla nu i em. Nyvättad och upputsad! Lyckan ler över Småland just nu :lol:


Hej onej! Har ingen xc70^^ Men vill gärna ha:)
Däremot tycker jag Volvo är en av dom bästa bilarna som gjorts, med tanke på säkerheten och ja märket i helhet

klarade kortet i Torsdags den 24/4 så det blir nog först en 740 när jag får råd^^

Okej! Då får man gratulera till kortet!

   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27831 Tackar:D Vill gärna ha en xc70 när ekonomin tillåter^^
Så ser gärna lite bilder på din :D

Användarvisningsbild
Robin  
#27871 Nya volvo bilarna, dvs dom efter -01 är jävligt fina att köra och åka. Vad jag har sett så verkar dom kunna gå minst lika långt som sina äldre föregångare. Finns en hel del v70 långmilare som gått som taxibilar och som håller ihop minst lika bra som tex en mercorna.

Avatar Fallback
tomasb  
#27877 XC90, det är den där faceliftade volvosuggan va :?: :mrgreen:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).