Öppna kategorin

Vilken sorts brandsläckare ska man ha

26 inlägg 18274 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vilken sorts brandsläckare ska man ha

Husqy346  
#275749 Hald o Tesch är ju reseförsäljare. Det var en av deras Tekniker som sade åt mig att skumsläckaren skulle vara en pulver . De har ju ingen serviceverkstad som man kan åka till på orten där jag bor.
Om man behöver köpa något därifrån så får man Ringa så kommer de och säljer grejorna hemma hos dig .

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vilken sorts brandsläckare ska man ha

totte  
#275756 Hald & Tesh är jäkligt dyra, gick på det en gång på 90-talet och köpte några pulversläckare av deras nasare, grävde rätt djupt i plånboken. Men annars är det bra grejor tror jag, har tack och lov inte behövt provköra.

Avatar Fallback

Re: Vilken sorts brandsläckare ska man ha

Husqy346  
#275762 Deras flaggskepp till släckare är ju Swift den skulle va underhållsfri i 20 år . Dessutom så tömmer den bara ur innehåll så länge knappen är nedtryckt dvs man sparar resten när den släpps . Men som tidigare sa de är dyra ! :surp:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vilken sorts brandsläckare ska man ha

totte  
#275764 Jo, det är Swift vi har, det var väl det med underhållet som gjorde att jag köpte, men plånboken hade sveda länge.

Avatar Fallback

Re: Vilken sorts brandsläckare ska man ha

Husqy346  
#275769 Det skulle jag med ha för deras dagsaktuella pris på den när han var hoss oss var 1900 :- för 6 kg pulver

   TS
Avatar Fallback

Re: Vilken sorts brandsläckare ska man ha

OliT  
#275773 Jösses. Fick precis erbjudande om brandskyddspaket genom Länsförsäkringar. 6kg pulversläckare, brandfilt och brandvarnare för 235:-. Det känns överkomligt.

Avatar Fallback

Re: Vilken sorts brandsläckare ska man ha

axwell  
#275777
OliT skrev:Jösses. Fick precis erbjudande om brandskyddspaket genom Länsförsäkringar. 6kg pulversläckare, brandfilt och brandvarnare för 235:-. Det känns överkomligt.

Det var ett bra erbjudande, bara en 6kg:s kostar ju mellan 350 och 400 kr på Biltema och Jula.

Avatar Fallback

Re: Vilken sorts brandsläckare ska man ha

OliT  
#275779
axwell skrev:
OliT skrev:Jösses. Fick precis erbjudande om brandskyddspaket genom Länsförsäkringar. 6kg pulversläckare, brandfilt och brandvarnare för 235:-. Det känns överkomligt.

Det var ett bra erbjudande, bara en 6kg:s kostar ju mellan 350 och 400 kr på Biltema och Jula.


Jo, jag köpte faktiskt en precis på Jula. Tänkte dock gå och köpa en på Länsförsäkringar också, dessutom bra med extra brandvarnare och filt till huset. Svårt att få för många.

Användarvisningsbild

Re: Vilken sorts brandsläckare ska man ha

totte  
#275783 Har en 6 kg plus en 3 kg på övervåningen och en 9 kg i garaget.

Avatar Fallback

Re: Vilken sorts brandsläckare ska man ha

Tosca  
#275785
Husqy346 skrev:Deras flaggskepp till släckare är ju Swift den skulle va underhållsfri i 20 år . Dessutom så tömmer den bara ur innehåll så länge knappen är nedtryckt dvs man sparar resten när den släpps . Men som tidigare sa de är dyra ! :surp:

Underhållsfri så länge är väl ingen brandsläckare, möjligen undantaget kolsyra som är körbar så länge den håller trycket.
Pulversläckare ska ju luckras, dvs vändas uppochner så pulvret inte packar sig.
Sen finns det väl regler för hur ofta de ska fyllas om har jag för mig.

Avatar Fallback

Re: Vilken sorts brandsläckare ska man ha

Husqy346  
#275796 fel av mig 20 års garanti var det ju de lovade här är den .
http://www.haldotesch.se/Nu-Swift-Pulverlaeckare.htm

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).