Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Kan någon identifiera den här vagnen??

6 inlägg 4905 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kan någon identifiera den här vagnen??

Volvopv-65  
#274999 Blivit erbjuden den här skogsvagnen som tidigare dragits av en Bamse.
Kan inte hitta något liknande på nätet,är det någon här som kan tala om var den kan vara gjord???
image (11).jpeg

image (10).jpeg

image (9).jpeg

image (12).jpeg

Tack på förhand/Tomas



   TS
Avatar Fallback

Re: Kan någon identifiera den här vagnen??

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#275065 Har tittat på broschyrer från ÖSA, Rottne, Rossön, Ilon och BM doningen men ingen ser ut att likna denna. Kan det vara någon mindre tillverkare?

Tillverkningsår 57-65 kanske? Kanske Ilsbo om dom tillverkade skogsvagnar vid den tidpunkten.

Avatar Fallback

Re: Kan någon identifiera den här vagnen??

Volvopv-65  
#275630 Nog verkar den lite mysko.
Inga som helst märken någonstans på chassiet,men boggin med ``triangelinfästning``påminner faktiskt lite om vissa tidiga Rottne.
Storleksmässigt tippar jag på ca 10 ton,rejäla hjul osv så jag har svårt att tro att det är någon form av hembygge.
Tja,vad ska man misstänka att det kan vara för fabrikat?????????????

   TS
Avatar Fallback

Re: Kan någon identifiera den här vagnen??

mooos73  
#275644 Vet inte men har haft en likadan med hydralkran. Till den fanns även band man kunde lägga på om det var mjukt i backen. Tung som fan var den iaf.

Avatar Fallback

Re: Kan någon identifiera den här vagnen??

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#275672 Moderator borde kanske slå ihop den här tråden med denna
viewtopic.php?f=9&t=18928

Lättare att få alla i samma tråd.

Avatar Fallback

Re: Kan någon identifiera den här vagnen??

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#275682 AB Malmsvets i Gällivare gjorde traktorvagnar under en period. http://www.tradera.com/item/302506/2007 ... -gallivare. Hur var det med import av timmer vagnar under 60 talet? Kan det vara en finsk eller norsk konstruktion?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).