Motorsåg och handhållet

Nya svärd till gamla sågar

88 inlägg 36174 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Nya svärd till gamla sågar

totte  
#274024 Det får nog ses som ett mycket bra pris, SugiHara är inte billiga grejor generellt.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Nya svärd till gamla sågar

Westra Aros  
#274030 ska man slå till på ett sånt då kanske, mest bara för att det är fränt och jag kan ju sätta det på någon husqvarna i framtiden.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nya svärd till gamla sågar

totte  
#274035 Ja, om jag vore i dina kläder och hade stora gamla sågar som hobby så skulle jag inte tveka. Sen är det bara att leta fram en bra Hva av större modell.

Avatar Fallback

Re: Nya svärd till gamla sågar

Westra Aros  
#274037 Tur man inte har så stora utgifter så man kan unna sig såna här godsaker.

   TS
Avatar Fallback

Re: Nya svärd till gamla sågar

Westra Aros  
#274068 nu sved det i plånboken 960 kronor med frakt och moms inräknat, är väl här om nån vecka hoppas jag.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nya svärd till gamla sågar

totte  
#274085 Gott (utom i plånboken :lol: ). Se till att lägga ut en bild på skönheten när den anlänt :grin: !

Avatar Fallback

Re: Nya svärd till gamla sågar

Westra Aros  
#274088 Oja det kommer jag, jag har funderat lite på vad jag ska ha för kedja till ekipaget, kan h64 kedjan vara ett bra alternativ kanske
http://www.husqvarna.com/se/accessories ... 04-1,6-mm/
Jag funderar på att prova på "square" filning så kanske den är bättre eftersom den redan är chisel formad.

   TS
Avatar Fallback

Re: Nya svärd till gamla sågar

Westra Aros  
#275264 Tittade förbi Saxholm förra veckan och handlade lite.

IMAG0018.jpg


Jag har börjat plocka ihop lite delar till min D44 som jag beställt membran och kopplingstrumma till sen är det bara en fräsch kedja så är den klar att brukas, efter det har jag ca 42 andra sågar att göra iordning.

   TS
Avatar Fallback

Re: Nya svärd till gamla sågar

Jocke91  
#275267 En fin hög med sågar du fått med dig :-bd
Nu lär du ha att göra en tid framöver.

Avatar Fallback

Re: Nya svärd till gamla sågar

Blivande snickare  
#275270 Snyggt, money well spent! :grin:
Kvinnan till vänster i bild ser måttligt road ut :D

Avatar Fallback

Re: Nya svärd till gamla sågar

Westra Aros  
#275274
Blivande snickare skrev:Snyggt, money well spent! :grin:
Kvinnan till vänster i bild ser måttligt road ut :D


tusen kronor för 42 sågar kan man leva med, hon ser nog glad ut för att hon vet att hon måste skjutsa mig 9 mil hem för att jag inte fick ha dom på internatet.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nya svärd till gamla sågar

totte  
#275309 HA! Du är uppenbarligen svårt drabbad av sågsamlarsjukan! Finns ingen bot, bara att acceptera och lindra symptomen med fler sågar. :lol:

Nå nu har du att göra ett tag framöver. Anders var väl glad att nån förbarmade sig över en bunt gamlingar. Skall bli kul att få se framöver hur många av dom här du kan få igång. Ser ut att finnas en hel del gamla klassiker i högen. Lycka till!

Avatar Fallback

Re: Nya svärd till gamla sågar

Westra Aros  
#275326 Tack, Jag tror att dom flesta går igång men det finns ju en del som är utom räckhåll men dom får bli prydnader istället.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nya svärd till gamla sågar

totte  
#275337 Alltid bra att ha reservdelssågar också, om man skulle komma över en likadan längre fram.

Avatar Fallback

Re: Nya svärd till gamla sågar

Westra Aros  
#275563 Jag fick med tre stycken husqvarna 100 i lasset, är det någon som har kikat på dessa, jag funderar nämligen på att börja med en av dom eller en mcculloch d33 när jag är klar med d44an.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).