Första frågan som dykt upp, är om det spelar roll att inte ha tanken i direkt närhet till pumpen, som verkar va mer regel än undantag. Kommer man få effektförluster jämfört mot att ha tanken närmare?
Hema skrev:På min förra ATV, så hamnade hydraulpaket för nära styret, så att det förhindrade fullt utslag hur man än placerade paketet, inom ramen av pakethållaren. Detta fick mig att fundera på om man skulle kunna placera hydraultanken på bakre pakethållaren och då kunna placera hydraulmotorn mer centralt där framme. Kanske även ha en större motor.
Första frågan som dykt upp, är om det spelar roll att inte ha tanken i direkt närhet till pumpen, som verkar va mer regel än undantag. Kommer man få effektförluster jämfört mot att ha tanken närmare?
Hema skrev:Japp såsom jag tänkte, skulle det bli 2st slangar extra mellan främre o bakre pakethållare.
Klart är det samma pump blir det väl bara ett bättre flöde antar jag. Men det där med bättre flöde, måste väl va väldigt trevligt då man använder den hydrauliska vinschen?
Några förluster pga. att man har tanken lite längre bort är inget som du känner till?
anersimyra skrev:Jag tycker vinschen blir väl snabb på fullvarv, den startar ju inte direkt mjuktHema skrev:Japp såsom jag tänkte, skulle det bli 2st slangar extra mellan främre o bakre pakethållare.
Klart är det samma pump blir det väl bara ett bättre flöde antar jag. Men det där med bättre flöde, måste väl va väldigt trevligt då man använder den hydrauliska vinschen?
Några förluster pga. att man har tanken lite längre bort är inget som du känner till?
Hema skrev:På så vis du håller dig i bra form?
Jägare skrev:Ingen som saknar en atv med inbygd hydraulpump det vore praktiskt med anpassad varvtalsreglering!