Skogsröjning

timm pris för röjning

22 inlägg 29078 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: timm pris för röjning

BM 35  
#275143 Och vad är Full pris?

Stihl Motorsågar och Röjsågar
Användarvisningsbild

Re: timm pris för röjning

Peteflamingstar  
#275173 Håller med om att det borde betala sig bättre i skogen. Grejen med hektarpris är väl i och för sig att om man är duktig och snabb så betalas det bra, men det känns väl inte som att prisnivåerna har hängt med resten av samhället riktigt. När vi gör jobb åt Länsstyrelsen är det alltid på timpenning, men då det är anbudsförfarande brukar bara timpriset hamna på runt 280 kr för motormanuellt arbete :shock:

Användarvisningsbild

Re: timm pris för röjning

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#275495
BM 35 skrev:Och vad är Full pris?


Som du kanske såg tidigare så skrev jag 320:- tim! (plus moms) Men du kanske missade det!

Användarvisningsbild

Re: timm pris för röjning

Kse  
#275523
Windsor skrev:I mina trakter är timpeng det vanligaste, jag själv tar 310 kr/tim+moms för allt från huggning till röjning. Vanligaste timpeng hemmavid är ca 300kr/tim+moms, undantag från en herre som hugger som en raket. Han har 340 kr/tim. Så 350-400 kr i timmen då måste momsen vara inräknad. Man blir inte rik i skogen så man inte blir.

Vi tar 350:- ex moms för röjning, plus ev tillägg, dock är det nästan uteslutande ha pris som gäller.
Vid röjning av banvallar ligger vi på 400:- ex moms plus tillägg.
Tar man inte betalt blir man inte rik oavsett var man jobbar och man ser även till att ingen annan blir det heller.

Avatar Fallback

Re: timm pris för röjning

röjjare  
#275692 Mest tallhedar där uppe i kiruna, eller?

Användarvisningsbild

Re: timm pris för röjning

Kse  
#275798
röjjare skrev:Mest tallhedar där uppe i kiruna, eller?

Nä det skulle jag inte påstå, menar du att mitt timpris är så högt att det måste vara lätt röjning?

Avatar Fallback

Re: timm pris för röjning

röjjare  
#275864 Nej, inte alls. Bara allmänt nyfiken. Vi ligger nog rätt lika i pris skulle jag tro.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).