Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Dacia arbetsbil

35 inlägg 25884 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dacia arbetsbil

rokon  
#274821 Inte pickupen men väl suven med fina markfrigången och den ljuddämpade karossen i nya modellen.
Dacia Duster från 99.900 hos volvohandlare. Om jag stod i begrepp att byta bil idag så vore jag nog benägen att testa denna utan fönsterhissar AC mm.
Jag har varit och provsuttit och tittat och klämt, visst lägger man till 10.000 här och 5000 där och 20.000 där men varför?
Bilen är ju ny redan i grundutförandet med nya bromsar ny motor ny koppling nya styrleder nytt avgassystem ny kaross nya däck allt nytt, behövs inget mer för att ta sig ut till skiftet och stan för att handla. http://www.dacia.se/bilar/duster/

Användarvisningsbild

Re: Dacia arbetsbil

rokon  
#274829
Dacia Duster Offroad

Användarvisningsbild

Re: Dacia arbetsbil

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#274830 Ser visst ut som att alla inte är fyrhjulsdrivna.

Användarvisningsbild

Re: Dacia arbetsbil

rokon  
#274841
Mikael skrev:Ser visst ut som att alla inte är fyrhjulsdrivna.

Ja det stämmer skall man ge sig ut offroad så får man lägga till en slant, men jag undrar om det behövs, kör idag en 10 år gammal Santa fe 4x4 men håller mig endast till vägar, men ofta på grusvägar där väghyveln lämnar stora stenar kvar så markfrigången är viktigast, samt att bilen ej drar så mycket ser jag som positivt. Kan tänka mig att testa en framhjulsdriven, den tar mig garanterat ändå till skogskiftet samt till stan. Offroad får det bli traktor. Men Dacia Duster är en bättre bil som 4x4 offroad än Santa Fe 4x4 som ej är lämpad till offroadkörning. Men behöver man det?

Användarvisningsbild

Re: Dacia arbetsbil

rokon  
#274970 Men som 4x4 för terrängkörning "en av de bästa bilarna vi har kört, riktigt bra" blev kommentaren i denna svenska testkörning av vi bilägare se filmclippet
http://www.vibilagare.se/video/sa-klara ... 628?page=1

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).