Skogsröjning

timm pris för röjning

22 inlägg 28968 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

timm pris för röjning

hardman  
#274614 va brukar proffsröjare ligga på för timmpenning?
för timmpeng är vanligast eller?

så skulle vilja veta följande

pris per timme ?

pris per hektar?



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Användarvisningsbild

Re: timm pris för röjning

Peteflamingstar  
#274648 Skulle tro att hektarpris är det vanligaste. Priset varierar nog beroende på svårighetsgrad/stamtäthet, men kanske mellan 3000-5000 kr/ha, grovt sagt!? Andra får rätta mig om det är tokigt...

Användarvisningsbild

Re: timm pris för röjning

Kse  
#274656 Timpris brukar ligga på runt 350-400:-

Hektar pris går inte att säga generellt, från tusenlappen för enklare förhyggesröjning upp till 5-6000:- för extremobjekt.

Användarvisningsbild

Re: timm pris för röjning

anersimyra  
#274667 Var försiktig med att lämna fast pris om du är osäker. I vintras blev jag erbjuden 1400:- ha, jag sa bestämt nej och krävde timpris, ( 363 kr/tim ) slutnotan blev 8712:- kronor.. :surp:

Avatar Fallback

Re: timm pris för röjning

Windsor  
#274672 I mina trakter är timpeng det vanligaste, jag själv tar 310 kr/tim+moms för allt från huggning till röjning. Vanligaste timpeng hemmavid är ca 300kr/tim+moms, undantag från en herre som hugger som en raket. Han har 340 kr/tim. Så 350-400 kr i timmen då måste momsen vara inräknad. Man blir inte rik i skogen så man inte blir.

Användarvisningsbild

Re: timm pris för röjning

anersimyra  
#274677
Windsor skrev:I mina trakter är timpeng det vanligaste, jag själv tar 310 kr/tim+moms för allt från huggning till röjning. Vanligaste timpeng hemmavid är ca 300kr/tim+moms, undantag från en herre som hugger som en raket. Han har 340 kr/tim. Så 350-400 kr i timmen då måste momsen vara inräknad. Man blir inte rik i skogen så man inte blir.
Sämst betalande skogsbolag i mina trakter ( Stockholm ) betalar 350:- exl. moms. Det inkluderar hela rasket, inklusive bil. Betydligt bättre betalar kommunerna. 400-450:- exl.moms timma, plus bil :smile:

Avatar Fallback

Re: timm pris för röjning

hardman  
#274738 tack för era synpunkter.
roligt att höra hur det är ute i Sverige :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: timm pris för röjning

Peteflamingstar  
#274832 Då arbetar man tydligen på fel ställe! Här ligger timpriset på ca 300-320 kr (+moms) för skogsarbete, inklusive alla omkostnader. När det gäller röjning och hektarpris så räknar dessutom bolagen med att entreprenören själv ska snitsla in trakten...

Användarvisningsbild

Re: timm pris för röjning

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#274871
Peteflamingstar skrev:Då arbetar man tydligen på fel ställe! Här ligger timpriset på ca 300-320 kr (+moms) för skogsarbete, inklusive alla omkostnader. När det gäller röjning och hektarpris så räknar dessutom bolagen med att entreprenören själv ska snitsla in trakten...


Japp! håller med dig! samma här! skulle vilja se fakturorna från dom som fakturerar 360-400 :- / tim för röjning!! .....förvisso är det där priset borde ligga om man ska vara realistisk!....men det gör det inte!....men man får ju skylla sig själv som röjer för 320 då!....det är helt självförvållat, så jag klagar inte, har rätt mycke jobb ändå, inkl trädfällning! mer än jag vill! :wink:

Användarvisningsbild

Re: timm pris för röjning

anersimyra  
#274902 I storstaden växer riktiga huggare inte på trän, trädfällare finns det visserligen gott om, men de blir inte långvariga i produktionshuggning :shock: Perfekt för mina " affärer ".. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: timm pris för röjning

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#274905
anersimyra skrev:I storstaden växer riktiga huggare inte på trän, trädfällare finns det visserligen gott om, men de blir inte långvariga i produktionshuggning :shock: Perfekt för mina " affärer ".. :mrgreen:



Jag förstår att det är så anersimyra! men personligen röjer jag hellre för nån tia mindre än att flytta till "storstaden"! ä man en bonnlurk så är man! ;-)

Användarvisningsbild

Re: timm pris för röjning

anersimyra  
#274908
Huggarn skrev:
anersimyra skrev:I storstaden växer riktiga huggare inte på trän, trädfällare finns det visserligen gott om, men de blir inte långvariga i produktionshuggning :shock: Perfekt för mina " affärer ".. :mrgreen:



Jag förstår att det är så anersimyra! men personligen röjer jag hellre för nån tia mindre än att flytta till "storstaden"! ä man en bonnlurk så är man! ;-)
Det måste jag förstås hålla med om, hellre lägga någon " dålig " extratimma på huggning än att sitta i en jävla bilkö och få ont i röven.. :x

Avatar Fallback

Re: timm pris för röjning

Tosca  
#274909 anersimyra får väl börja åka kommunalt!
En hockeybag till motorsåg och utrustning så är du ju nästan hemma...

Avatar Fallback

Re: timm pris för röjning

BM 35  
#274921 Det är väl entreprenörer med Öststatare som arbetskraft som förstör tim och akordpriset? 360-400/tim+moms är ju igentligen inget överpris man ska ju leva åxå

Användarvisningsbild

Re: timm pris för röjning

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#274926
BM 35 skrev:Det är väl entreprenörer med Öststatare som arbetskraft som förstör tim och akordpriset?


Jag brukar anlita ett några öststatare ibland! men jag tar ut fullpris för dom pga att dom röjer fortare å bättre än de flesta jag känner till i grannskapet! så jag bidrar då inte till nån "lönedumpning".....jävligt duktiga grabbar!! dom får i snitt 150 kr/ tim beroende på om det är timröjning eller accord! hur många röjande polacker har det? så kom inte å snacka om entreprenörer som tar in "öststatare"! om du inte vet vad du pratar om!!

men visst är det så att många av dom jobbar för ca en 1/3 av det jag ger till mina grabbar! det är för jävligt.....men jag har ryggen fri i allafall! :smile: sen får andra göra hur dom vill! blir ju lite svårt att konkurrera prismässigt då av naturliga skäl ibland......men det tar jag igen på kvalitet istället!:-)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).