Före och efter jobbet

min skolgång 2006

52 inlägg 23389 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#2737 Tisdag: idag på förmiddagen såg vi mitt liv som hund den var ganska rolig trots att den var 20år gammal, det var skolbio. På eftermiddan gjorde vi klart papperena om träden och gjorde ett litet kunskapssprov om dom 8 vanligaste träden, det gick sådär jag kände igen tall, björk och gran.

   TS
Elmia
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#2738 Onsdag:idag var vi med Morgan och hade terränghjuling, jag fick först köra en honda med släp, det gick rätt så bra på banan denna gången, sen trejde varvet fick jag köra med hydrostaten och huggar vagnen.
Vi hann köra en del. På eftermiddagen hade vi teori bara 2gånger till innan det blir prov, börjar bli nervös nu!

   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#2739 Torsdag: idag var vi på studenternas idrottsplats som det heter. Några från klassen hade olika grenar inom fri idrott. Dagen gick ganska fort men vädret var dåligt och det var kallt.

   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#2796 Fredag: idag var det öppet hus på Jälla. Första lektionen var data, vi lärde oss mer om word och tabeller. Andra lektionen hade vi geografi och folk kom in å tittade och hälsade på... Till lunch kom vi lite tidigt men det var tur.. när vi precis hämtat kom alla öppethusare och skolans egna elever.. Till lunch fick vi pepparstek med stekt kulpotatis och sås. Det var väldigt gott köttet var ungefär som rostbiff, tunna skivor fast det var lite mer pepparsmak på de.. Efter lunch hade vi idrott, vi spelade basket, jag som inte tycker om att hålla på och tacklas och ramla omkull höll mig lite avsides..

   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#2973 Måndag: idag hade vi klassråd på förmiddagen och ja det var de vanliga friends, elevrådet och jordbruket m.m

På eftermiddagen så var jag ute och körde bark det gick bra, dom lastade barken i boggiekärran med släp och som säkerhetsföreskrift måste man alltid kliva av fyrhjulingen vid last med traktor

   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#2974 Tisdag: idag hade vi Engelska fram till fikat, efter fikat hade vi svenska engelska och matte. Efter lunchen kommer jag nu inte ihåg vad vi gjorde

   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#2975 Onsdag: idag hade vi terränghjuling med Morgan vi fick lära oss att köra upp fyrhjuling på en släpkärra med kapell och ramp, sen fick vi lära oss hur man surrar en fyrhjuling på rätt sätt så den varken kommer framåt, bakåt eller åt sidorna eller upp å ner.. eftersom teorilärarn var borta fick förmiddagsgänget en annan lärare men då det inte fanns en ledig lärare på eftermiddagen fick vi åka med Christina och kolla på domkyrkan, en utställning om bla hår på upplands museet och till sist kollade vi i Salu hallen. det var kul!

Torsdag: idag skulle jag fått följt med å vara drev, men eftersom dom var än mer än beräknat från vanliga programmet sa våran lärare att jag fick vara kvar i skolan och ha återvinning, jag e inte den som käftar och bråkar så jag bara gjorde som han sa och böt tebax från stövlar till skor och jag sorterade papper och annat avfall på återvinningen, på eftermiddagen satte vi ihop och isolerade en kompost..

Fredag: idag var jag till läkarn och han undersökte foten och vi får se senare om jag får ilägg eller inte, tillsvidare får jag ta naproxen, den värkmedicin jag tog när jag hade ont pga av reumatismen, jag får nu ta den innan värken går vidare från knän/fötter till övriga leder..

därav var jag hemma från skolan hela dagen.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).