Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Gremo 1050

7 inlägg 5096 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Gremo 1050

Boo  
#271530 Börjar skriva om min "nya" Gremo 1050 skördare. Har haft en Valmet 921 innan men var tvungen att byta då jag behövde en stol som gick att snurra. Har börjat läsa på om Dasa 4 och div andra trevliga pärmar. Någon som har erfarenhet av skördaren? Vad ska man akta sig för?



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: Gremo 1050

Tosca  
#271532 Snurrstol är kanske inte den vanligaste orsaken till maskinbyte.
Välkommen med dina erfarenheter.

Avatar Fallback

Re: Gremo 1050

zeaflower  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#271671 Tosca: dom flesta byter FRÅN gremo för att dom vill ha en HYTT som går att snurra!:)

Avatar Fallback

Re: Gremo 1050

Tosca  
#271690 Jo, just därför är det extra intressant när någon byter åt andra hållet, resonemanget bakom och hur utfallet känns kan ju vara kul att höra om.

Avatar Fallback

Re: Gremo 1050

Boo  
#273345 Tja, ganska enkelt. Får man en grantopp på hjälmen när man hugger manuellt och detta gör att man får svårt att vrida på huvudet/nacken så njuter man med sin snurrstol.

   TS
Avatar Fallback

Re: Gremo 1050

mannen  
#273362 Du kör alltså med stolen lös och småsparkar dig runt så att du får en bättre överblick?

Avatar Fallback

Re: Gremo 1050

Boo  
#273433 Försök backa med en Valmet 921 med bomkran i tät grangallring så kanske du förstår vad det underlättar med snurrstol.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar