Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Tappat bort nyckeln..

25 inlägg 24741 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tappat bort nyckeln..

volvo bm  
#272379 Tjena!
tja ni förstår vad det handlar om när ni läst rubriken.. :wink:
Man har ju då gått o fifflat bort nyckeln, o farsgubben hittar ej reservnyckeln 😡
Oj, glömde säga det är en fyrhjuling det gäller (polaris). Till frågan, går det att beställa ny nyckel genom försäljaren (pris?) eller vad ska man hitta på?
Som extra twist/krydda på moset så är åbäket fastlåst med ordentlig kätting o hänglås.. o självklart försvann den nyckeln samtidigt :roll: \piss o pest o senapsgas\

MVH senildement



   TS
Avatar Fallback

Re: Tappat bort nyckeln..

ville65  
#272383 Det hade varit värre om resten försvunnit...

Avatar Fallback

Re: Tappat bort nyckeln..

Husqy346  
#272386 har ni nyckelnummret kvar så är det ju bara att beställa en ny av polaris ÅF .
Annars får du nog byta tändlåset det fick jag göra på min IH traktor . Hänglåset i kedjan är bara att såga sönder eller klippa bygeln.

Användarvisningsbild

Re: Tappat bort nyckeln..

rokon  
#272388 Du har givit upp, då kan det lösa sig! Du kan hitta nyckeln!

Om du har jobbat med handskar när du sist körde, gick in i huset med handskarna nu avtagna och med handskar i händerna och nycklarna också i händerna, tankarna någon annan stans.

Du lägger ifrån dig handskarna, kanske på knasigt ställe nycklarna hamnar bakom. du gör något annat.
det går en tid du tar handskarna men märker inte nycklarna där naturligtvis, för där lägger du aldrig nycklarna.

Sök inte nycklarna det går inte, först när man givit upp som man kan hitta dem, du har nu givit upp.
Gå och plocka ihop annat som ligger, städa lite. Ha inte bråttom så kan underverk ske!!!

Avatar Fallback

Re: Tappat bort nyckeln..

ÅsaNisse  
#272392 Skicka frågan till någon av Saidas barn så får du veta var du ska leta.

Användarvisningsbild

Re: Tappat bort nyckeln..

anersimyra  
#272393
ÅsaNisse skrev:Skicka frågan till någon av Saidas barn så får du veta var du ska leta.
I LINNESKÅPET :lol: :lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Tappat bort nyckeln..

anersimyra  
#272398
anersimyra skrev:
ÅsaNisse skrev:Skicka frågan till någon av Saidas barn så får du veta var du ska leta.
I LINNESKÅPET :lol: :lol: :lol: :lol:
Ja ser ett vatten, har ni en bäck på tomten ? Nej, vi bor på en tallhed !!! och har inget linneskåp. Jaha, men sök vid vatten, har kanske grannen linneskåp ? :lol: :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Tappat bort nyckeln..

Robertberg  
#272411 Säker sakletarknep - Börja leta där du skulle ha letat sist, det är alltid på det sista stället man letar på som man hittar det som letas efter.

Avatar Fallback

Re: Tappat bort nyckeln..

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#272416 Rannsaka dig själv och fundera vart du gick när du lämnade fyrhjulingen. Ibland blir man tankspridd och kan lämna nycklar på dom mest osannolika ställena. Man ska kanske lägga bort lyftkroken eller motorsågen och i all hast så "råkar" man lägga nycklarna bredvid på något ställe. Sen glömmer man bort att man skulle ha tagit nycklarna också.

Användarvisningsbild

Re: Tappat bort nyckeln..

halvproffs  
#272422 Grannen tappade bort sina nycklar till sin Polaris 450, åkte ner till Traktor Nord i Uppsala och där böt dom ut hela tändningslåset för en nätt summa. När han kom hem hittade han nyckeln i en byxficka, så ha inte för bråttom.
Saidas bror talade om var vi kunde hämta vår bortsprungna Nobs dagen efter och det stämde :shock: !

Avatar Fallback

Re: Tappat bort nyckeln..

r93  
#272423
halvproffs skrev:Grannen tappade bort sina nycklar till sin Polaris 450, åkte ner till Traktor Nord i Uppsala och där böt dom ut hela tändningslåset för en nätt summa. När han kom hem hittade han nyckeln i en byxficka, så ha inte för bråttom.
Saidas bror talade om var vi kunde hämta vår bortsprungna Nobs dagen efter och det stämde :shock: !


Ok, nu har ju alla synska i hela världen chans att visa vad dom går för angående det försvunna planet!!

Fullständigt off topic!

Användarvisningsbild

Re: Tappat bort nyckeln..

JensSkoog  
#272476 Jag sökte mina bilnycklar hela förmiddagen innan min fru kom på fånen och berättade at hon hade dom i fickan! :grin:

Användarvisningsbild

Re: Tappat bort nyckeln..

machonisti  
#272601 Letar fortfarande efter båtnycklarna som barnen "inte" lekte med. Det blir två år till midsommarn!

Användarvisningsbild

Re: Tappat bort nyckeln..

Sidenbladh  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#272608 Bästa sättet att hitta nycklar eller borttappade saker i övrigt är att köpa nytt, då hittar man alltid det gamla... Själv brukar jag kunna lägga nycklar och mindre saker i diverse jack- eller byxfickor så känn igenom varenda ficka på varje plagg du möjligen skulle kunnat ha på dig när du körde sist.

Avatar Fallback

Re: Tappat bort nyckeln..

jannee  
#272610 Nyckeln sitter inte kvar i tändningslåset?
Eller ligger vid fotsteget?.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).