Traktorer och processorer

Deutz 7206 2 hjulsdrift. Något att ha ?

7 inlägg 5011 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Deutz 7206 2 hjulsdrift. Något att ha ?

Oden  
#272184 Hittat en Deutz 7206 som jag är lite sugen på. Men frågan om man gör något dumt?
Ingen fyrhjulsdrift inga hasplåtar till den men priset lockar lite. Saknar även skogskärra. Som får bli nästa investering.

Undrar mest om det någon här som har erfarenhet av en liknande maskin i skogsskötseln.
Markfrigång runt 30-35 cm enligt ägaren.

Jag har inte sett den i verkligheten än.

Snöblad å ev enklare kärra ingår. Extern värmekälla apropå att motorn är luftkyld.

Tacksam för svar.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Deutz 7206 2 hjulsdrift. Något att ha ?

Palakangas  
#272220 Det är en slitvarg utav guds nåde. Enda nackdelen med luftkylning är just värmen i hytten. Men risken för sönderfryst motor är borta.

Avatar Fallback

Re: Deutz 7206 2 hjulsdrift. Något att ha ?

Oden  
#272223 Låter ju bra. Duglig även i skogen apropå framkomlighet? Räcker maskinen till en 6-8 tons skogsvagn kranar å annan hydralik?

   TS
Avatar Fallback

Re: Deutz 7206 2 hjulsdrift. Något att ha ?

holmesö  
#272254 Jag har för mig att dom har ganska lågt hydraulflöde

Avatar Fallback

Re: Deutz 7206 2 hjulsdrift. Något att ha ?

Palakangas  
#272307
holmesö skrev:Jag har för mig att dom har ganska lågt hydraulflöde

Det stämmer, behövs nog en pump på kraftuttaget om det ska gå.

Användarvisningsbild

Re: Deutz 7206 2 hjulsdrift. Något att ha ?

Kompakt75  
#272830 Vet inte om jag hjälper dig, men min 5207 får jag ganska ofta koppla in 4wd på för att komma loss. Jag tror att det krävs minimalt med kuperad terräng för att ta fram med bara bakhjulsdrift. Samtidigt ska man vara ödmjuk inför att en duktig traktorförare säkert kan komma fram bättre med 2wd än en oerfaren med 4wd.

Avatar Fallback

Re: Deutz 7206 2 hjulsdrift. Något att ha ?

axwell  
#272872
Kompakt75 skrev:Vet inte om jag hjälper dig, men min 5207 får jag ganska ofta koppla in 4wd på för att komma loss.


7206 kommer nog lite längre än 5207 utan 4wd inkopplad.
I original lite större hjul och troligen bättre styrutslag på framhjulen.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).