Traktorer och processorer

Vändbara förarsäten john deere 6x10

12 inlägg 7640 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vändbara förarsäten john deere 6x10

bjørken  
#272155 Noen som har Vändbart förarsäten i en John Deere 6x10 SE eller som har bygd om setet?
Er det plass nok til beina?
Har akkurat kjøpt en brukt tømmerhenger som jeg skal ta ut litt ved med, syntes det er tungvint å henge over setet..
Er også intr. i mulige løsninger på feste av spakene til styringa av krana.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Vändbara förarsäten john deere 6x10

erik__j  
#273331 Helt värdelös !

Användarvisningsbild

Re: Vändbara förarsäten john deere 6x10

totte  
#273366 Kanske du kunde utveckla detta lite. "Helt värdelös" som svar på frågan om nån har vändbart säte är milt sagt inte särskilt upplysande.

Avatar Fallback

Re: Vändbara förarsäten john deere 6x10

bjørken  
#273496 Skulle gjerne hatt en valmet i skogen i tillegg, men nå er det jo den traktoren jeg har, så da må jeg prøve å gjøre det beste ut av det...
Har sett noen JD 6300 og 7600 som har vendbart sete, men er usikker på om hytta er helt lik som 6110, men likner veldig ihvertfall veldig..

   TS
Avatar Fallback

Re: Vändbara förarsäten john deere 6x10

alias  
#273519 Har för mig att Svenssons Motor har haft en ny skogsutrustad JD ståendes i Växjö. Kommer ej ihåg modellbeteckningen.

Vet även att Sundahls Maskinaffär sålt ett antal JD med skogsvagnar. Det borde ha varit snurrbara stolar på de flesta av dem, varför jag tror att även tidigare modeller borde ha gått att modifiera utan allt för stora ingrepp - hittar dock ingen som gör ombyggnadssatser för JD (Ölmstad Smide gör ju för t.ex. NH m.fl.).

Fota hur det ser ut runt/bakom förarsätet (är det t.ex. uppbyggd hyttpanel mot stolen?). Fota även hur det ser ut om du står bakom hytten - hur ser mötet mellan hytten och bakaxelpartiet ut (utrymme under hytten i förhållande till lyftarmar, hydraulkopplingar m.m.).

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Vändbara förarsäten john deere 6x10

Bengt.Svensson  
#273582 Jag tittade på en 6110 och enligt säljaren gick det bra att sätta dit en vridplatta på stolen och snurra runt i den traktorn (årsmodell 07). Jag köpte sedan en ny 5070 och det går bra att snurra även i den traktorn.

Avatar Fallback

Re: Vändbara förarsäten john deere 6x10

Jim_the_one  
#273590 Bonden jag jobbar åt hade en 6400 (om jag inte minns helt fel) med snurrstol, den vart ombyggd för att fötterna skulle få plats. Det var två holkar som man satte ner fötterna i, huggarkängor var nog inte riktigt att rekommendera.
Vi använde den dock aldrig till skogsåket. Fanns väl ingen anledning då han har en fin Valmet 805a till det.

Avatar Fallback

Re: Vändbara förarsäten john deere 6x10

alias  
#273642
Jim_the_one skrev:Bonden jag jobbar åt hade en 6400 (om jag inte minns helt fel) med snurrstol, den vart ombyggd för att fötterna skulle få plats. Det var två holkar som man satte ner fötterna i, huggarkängor var nog inte riktigt att rekommendera.
Vi använde den dock aldrig till skogsåket. Fanns väl ingen anledning då han har en fin Valmet 805a till det.


Den varianten med holkarna har jag också sett på en JD 6506 (tror det var den modellen).

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Vändbara förarsäten john deere 6x10

bjørken  
#273813 twintrack John deere

   TS
Avatar Fallback

Re: Vändbara förarsäten john deere 6x10

bjørken  
#273815 6300 med originalt vendbart sete iflg selger, hytta ser tilsynelatende lik ut som 6110

   TS
Avatar Fallback

Re: Vändbara förarsäten john deere 6x10

tallen100  
#273826
erik__j skrev:Helt värdelös !


totte skrev:Kanske du kunde utveckla detta lite. "Helt värdelös" som svar på frågan om nån har vändbart säte är milt sagt inte särskilt upplysande.

Det kan man vrida å vända på länge :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Vändbara förarsäten john deere 6x10

josip  
#274124 Min 6200 har vändbar stol, vändplattan är monterad mellan stolens underrede och själva sitsen. Detta är originalmontage i min traktor. Bakom stolen finns plats för fötterna, men det kan vara litet bökigt att komma dit, då det i mitten är en stor upphöjning pga. att hydraulpumpen sticker upp så pass högt från bakaxeln. När man väl sitter där så är det bra med plats.

En SE modell som har pump med fast deplacement har troligen mera plats bakom stolen eftersom pumpen torde vara betydligt mindre. Är inte ens säker om pumpen är på samma ställe. Har sett någon bild på en 6010se som hade i stort sett plant golv där bak.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).