Motorsåg och handhållet

Favorit såg?

163 inlägg 49207 visningar 39 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Favorit såg?

henkperz  
#256135 Husqvarna 346! Tacka vet jag manuell inställning av förgasare 8)

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Favorit såg?

tallen100  
#256136
anersimyra skrev:
tallen100 skrev:
anersimyra skrev:
IMG_3002.JPG
Den här kan mycket väl bli favorit, endast startad och "tomkörd", härligt tomgångsljud. :grin:
Ps: det liggande formatet på bilden får ni stå ut med. :grin:

Fint!! Vågade du provstarta i vardagsrummet :mrgreen:
Nej, gjorde det misstaget 1979 på en fest, 4 % inblandning= mycket avgasrök :lol: :lol: Festen fick ett snabbt slut.. :shock: :shock:

Hahaha, förstår det, kanske inte det bästa partytricket :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Favorit såg?

zetase  
#256137 partner 540 professional,köptes 96 för att såga lös vindfällen och kapa övergrovt till skördaren,funkar lika bra nu som när den var ny,har använts flitigt till div skitjobb och aldrig krånglat,har inte ens bytt tändstift eller startsnöre på den :grin: varvade inte som kollegans xp såg men tuggade sig igenom all oavsett om man hade 13 eller 20tums svärd.

Användarvisningsbild

Re: Favorit såg?

traktorz  
#256189 Gamlingarna CS2150 från 2002, CS2152 från 2004. Båda starka och med bra vrid. Funkar likadant för piloten med hantering av kedjor, filar, mm

Avatar Fallback

Re: Favorit såg?

Westra Aros  
#271757 Hej Första inlägget här.
Min favorit är min Jonsered XF som står och väntar ovanför sängen.

Användarvisningsbild

Re: Favorit såg?

totte  
#271798 Ingen dålig favorit! Dvs om du inte tänker ha den till dagligt bruk, då skulle jag rekommendera nåt lite lättare och säkrare. Annars är det här en riktig klassiker. Välkommen till skogsforum förresten!

Avatar Fallback

Re: Favorit såg?

Westra Aros  
#271808
Ingen dålig favorit! Dvs om du inte tänker ha den till dagligt bruk, då skulle jag rekommendera nåt lite lättare och säkrare. Annars är det här en riktig klassiker. Välkommen till skogsforum förresten!


Tack,
Än så länge duger den fint till dom grova almarna jag har hemma men när jag börjar jobba så blir det antingen något modernare eller en skip kedja så den går lite bättre.

Avatar Fallback

Re: Favorit såg?

tallen100  
#271815 Fint, så ska en motorsåg se ut!

Avatar Fallback

Re: Favorit såg?

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#271827 Viss eg ikkje har sagt det før, stihl 361 med .325 deling.

Användarvisningsbild

Re: Favorit såg?

JensSkoog  
#271829 Holler aldels med "can" - MS361 är arbetsgampen som orkar det mästa, men största favoriten är MS 200! :grin:

Användarvisningsbild

Re: Favorit såg?

totte  
#271865
Westra Aros skrev:
Ingen dålig favorit! Dvs om du inte tänker ha den till dagligt bruk, då skulle jag rekommendera nåt lite lättare och säkrare. Annars är det här en riktig klassiker. Välkommen till skogsforum förresten!


Tack,
Än så länge duger den fint till dom grova almarna jag har hemma men när jag börjar jobba så blir det antingen något modernare eller en skip kedja så den går lite bättre.


Jaha, du har sånt att kapa upp, ja det är den inte dålig på, finns lite att köra med. Ta nåt modernare sen, den här saknar ju all modern säkerhet och dessutom så kommer den nästan garanterat att ge dig grava vibrationsskador i händerna om du kör den mycket.

Användarvisningsbild

Re: Favorit såg?

johan eriksson  
#271873 XF är en rolig såg, gillar min skarpt, dock har dom aptit på startsnöre. Vibrationer är det knappt några att tala om, det känns mer som slag :D

Jonsereds_Raket_XF_(3).jpg


Jonsereds_Raket_XF.jpg

Avatar Fallback

Re: Favorit såg?

Westra Aros  
#271894 Jo tack det känns i händerna efter några timmar men det är dumt att klaga.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).