Öppna kategorin

Har ni skadat er på jobbet!

8 inlägg 4528 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Har ni skadat er på jobbet!

ollonet  
#270967 Är det nån som skadat sig på jobbet? Själv har jag dragit axeln ur led när jag klev ner från en jd 770. Slet av vänster bicepsfäste i underarmen när jag halkade på stegen till en 840 tx. :cry:



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Har ni skadat er på jobbet!

JensSkoog  
#270981 Föll fyra meter från en stige och slog sönder sakor i ryggen - trädfällning vid et hus.

Användarvisningsbild

Re: Har ni skadat er på jobbet!

T Landström  
#270983 Jag ramlade baklänges av spikbänken och bröt handleden och några år innan det så körde jag av vägen på äg till jobbet och ådrog mig en whiplash...

Användarvisningsbild

Re: Har ni skadat er på jobbet!

Hammaren  
#270992 Hoppade ner från en virkesbröt och krossade menisken, för nåt år sedan, och några jack efter
yxor och sågar genom åren.

Avatar Fallback

Re: Har ni skadat er på jobbet!

Amatörhuggare 62  
#271450 Var och högg löv på en fastighet, runt några åkrar. Som var stenröjda. En björk gick ner, i mellan några andra träd. Och blev som en pilbåge som spänns. Jag såg vad som var på gång.
Men kom inte längre, för det var stenar ivägen. Bara att vänta på smällen.

Avatar Fallback

Re: Har ni skadat er på jobbet!

rikard_e  
#271456 inte på jobbet men, trillade och bröt handen i en gallring.

På jobbet skadar man sig titt som tätt, men det är väl så med mekaniker..

Tappade ett unitnav på ca 60-70 kilo på en axeltapp, det obekväma med det var att fingret var i mellan,
hände dock ingenting utom enorm smärta.

Stod i smörjgropen på en tvåstegspall, upp mellan kardan och chassie på en lastbil, klev av pallen med båda armarna över huvudet. Skrapade upp ena armen från axel till handled.

Slog sneslag med slägga så den svarade tillbaka, ingen fara , men båda händerna domnade av i 30 minuter.

Avatar Fallback

Re: Har ni skadat er på jobbet!

Hema  
#271545 Japp, vi har ett kulrullbord efter en maskin som jag, när jag skulle ställa in ett tomt maskinställ i snubblade på och iom. att jag händerna om stället, landade jag med ena knät rakt ned på en rullkula. Det kändes om vi säger så..

Fortfarande en månad senare kan det ömma rejält i vissa situationer, men det går åt rätt håll. Blev tillbudsrapport, då alla olyckor ska rapporteras även om det kan va skämmigt.

Användarvisningsbild

Re: Har ni skadat er på jobbet!

anersimyra  
#271560 Jag fällde en ca 12-15 cm grov storslya i en grop för många år sedan. Jag sågade skären i lårhöjd för att inte få ett slag när den slog i gropkanten. Självklart fällde jag fast storslyan, den satt sig rejält. Jag tänkte mig att gunga den i sidled för att få rejält med fart i själva: STORRYCKET. Jag gungar den rejält fram och åter några gånger, när jag erhållit maximal fart, sliter jag storslyan mot mig. Den jäveln lossar från stubben.. :surp: smärtan när stammen slår i låret måste upplevas för att förstås :shock: :shock: smärtan är så intensiv att jag börjar gapskratta :lol: Jag vill minnas att jag kunde gå först efter någon halvtimma :shock: :shock: :smile:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).