Motorsåg och handhållet

Kolla kolla. Vilket köptilfälle :)

31 inlägg 16837 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Kolla kolla. Vilket köptilfälle :)

Vedia.se  
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Kolla kolla. Vilket köptilfälle :)

Tosca  
#271528 Riktpris för vad?
För en liknande såg?

Gör ju skäl för namnet bakluckeförsäljare åtminstone.

Avatar Fallback

Re: Kolla kolla. Vilket köptilfälle :)

Astrix1  
#271539 25.till 85 dollar kostar dom , men man måste beställa 40 st när jag googlad på kingsaw .
Dollarn står ju under 7kr
Tror ni nån går på det priset

Avatar Fallback

Re: Kolla kolla. Vilket köptilfälle :)

Hema  
#271544
Tosca skrev:Gör ju skäl för namnet bakluckeförsäljare åtminstone.


Kunde inte sagt det bättre själv. : )

Användarvisningsbild

Re: Kolla kolla. Vilket köptilfälle :)

totte  
#271548 Jag anmälde annonsen på Blocket, meddelade att det är en usel konsumentsåg och att ett uppgivet nypris på över 9000 kr är ett rent falsarium.

Avatar Fallback

Re: Kolla kolla. Vilket köptilfälle :)

pla1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#271553 Det som står i annonsen är ju dock inte osanning, ej heller olagligt. Det råder fri prissättning i Sverige.
Riktpriset i annonsen kan ju tolkas om det ordinarie priset som han säljer det för...

Att det sedan är helt åt skogen och att man kan luras att tro att det är en bra såg med det priset är en annan sak.

Användarvisningsbild

Re: Kolla kolla. Vilket köptilfälle :)

stegmaster  
#271562
Vedia.se skrev:http://www.blocket.se/alvsborg/Kingsaw_460_52536190.htm?ca=16&w=3

400kr kan jag tänka mig att ge kanske...

Du verkar ligga rett i pris.
Pris på E bay i UK, 56,00£, eller ca 600kr SEK

http://www.ebay.co.uk/itm/King-Saw-460- ... 1032353441


Nä inte bedrageri direkt(dock en gråzone tycker jag), då gubben klokelig nog har unnvikat nevna likenheten med en sthil. :wink:

Undrar vilka andra såger til 9000kr och 52cc som endast er på 2,2kw och väger 8,5kg (vilket står i länkan ovan)?? :surp:

Nä, nu er det visst dags at "vi" slutar snakka skit om riktiga hi-tech kinaprylar, då verkar som det kan finns potensiella köpare til den blant forumets medlemmer. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Kolla kolla. Vilket köptilfälle :)

Simon.M  
#271567 Var några irländare eller vad det var som åkte omkring här i bygden o sålde sådana sågar för 1000 kr st för 2 årsedan köpte en själv faktiskt var inget vidare drag i den sågen men hadde inte räknat med så mycket mer men med 13 tums svärd går den lite bättre. Har den bara som reserv såg om man råkar köra fast den riktiga sågen som kan hända ibland :)

Användarvisningsbild

Re: Kolla kolla. Vilket köptilfälle :)

totte  
#271575 Även om det inte är ett juridiskt bedrägeri, vilket jag faktiskt inte vet, så är det synnerligen omoraliskt att påstå att skiten har ett nypris på 9000+ kr. Därför anmälde jag, sen är det upp till Blocket att bestämma.

Användarvisningsbild

Re: Kolla kolla. Vilket köptilfälle :)

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#271612 Sånt här ska man inte acceptera.
Att säljare försöker sko sig på mindre vetande har stävjats i alla tider, varför ändra på det nu?
De här sågarna är direkt farliga oavsett märke de säljs i och säljares lovord.
Kvalitén är urusel och man får inget för pengarna.

pla1.

Jag vill gärna göra lite affärer med dig.
Har en låda 3" spik du kan få köpa av mig om du är riktigt snäll.
100Kr spiken och 2000 stycken. Frakten på 700 kan jag inte bjuda på tyvärr eftersom det är rätt tungt om nu alla spiken är i lådan vill säga...
Jag har färdigkrökt några till dig o kan inte lova alla är galvade eller har huvud. Nån saknar spets och de kan vara lite olika långa och tjocka men jag lovar att det är skitbilligt. Säkert billigaste o bästa spiken i hela världen.

Det slår du väl till på? Jag har flera lådor om nån mer är intresserad.

Avatar Fallback

Re: Kolla kolla. Vilket köptilfälle :)

Simon.M  
#271644 Vad är det för farligt med sågen då ?? Är väl samma som säljs överallt på lågpriskedjor i Sverige bara att dom heter olika o skiftande färger ??

Användarvisningsbild

Re: Kolla kolla. Vilket köptilfälle :)

stegmaster  
#271673
Simon.M skrev: Är väl samma som säljs överallt på lågpriskedjor i Sverige bara att dom heter olika o skiftande färger ??

Vad koster dom där då???

Avatar Fallback

Re: Kolla kolla. Vilket köptilfälle :)

Simon.M  
#271674 Ja är väl runt 1000 kr skulle jag tro

Användarvisningsbild

Re: Kolla kolla. Vilket köptilfälle :)

hayabusa 08  
#271675 Nåväl nu är annonsen borta.
Hoppas att Blocket lyssnade på Tottes varning så det inte var ngn stackare som köpte sågen för det där fantasipriset.

Användarvisningsbild

Re: Kolla kolla. Vilket köptilfälle :)

stegmaster  
#271681
hayabusa 08 skrev:Nåväl nu är annonsen borta.
Hoppas att Blocket lyssnade på Tottes varning så det inte var ngn stackare som köpte sågen för det där fantasipriset.

Ja det får man tro, annars hadde nog gubben klart och skaka fram flere om dom gick at sälja för 4000kr. :sad:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).