Skogsröjning

Äkta hälften med i skogen?

31 inlägg 22281 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Äkta hälften med i skogen?

Hazzilla  
#271509 Hur vanligt är det att äkta hälften (frugan, sambo) får komma med i skogen? Min fruga har ofta varit med och hjälpt till att lasta fyrhjulingen men det behövs inte mera sedan jag skaffat hydraulkran. Jag blev inspirerad av en artikel i lokaltidningen där de intervjuade en kvinnlig skogsägare som röjde med lätta grejor. Sagt o gjort i vinter har jag köpt en Stihl MS192C åt henne samt stövlar, byxor o hjälm så nu hjälper hon till med att kvista träden som jag eller vinden fällt.



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback

Re: Äkta hälften med i skogen?

oxböle  
#271512 Du måste vara en lycklig man =)

Avatar Fallback
Vimekaren  
#271513 a
Senast redigerad av Vimekaren sön 20 apr 2014, 19:34, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Äkta hälften med i skogen?

anersimyra  
#271524
image.jpg
:smile: :smile: :smile: :smile:

Avatar Fallback

Re: Äkta hälften med i skogen?

Tosca  
#271527 Ventilerad hjälm, sitter det gälar under eller får man byta vid regn eller upplega?

Avatar Fallback

Re: Äkta hälften med i skogen?

jannee  
#271533 Nä nu GUBBAR går det väl långt, risken finns att mannen då ska vara hemma sköta tvättmaskin, putsa fönster, städa + mycket annat SOM INTE ÄR ROLIGT. Nej, akta er för några sådana här "dumheter".
Trodde efter tidigare inlägg att vi var överens om att en Blondin ska man ha i hemmet, gäller även Brunett.

Avatar Fallback

Re: Äkta hälften med i skogen?

Avslutat-03  
#271535 Jo, försöker få med flickvännen ut så ofta som möjligt. Började med att köpa en Stihl-röjsåg åt henne så att hon kunde snygga till i hagmarkerna m.m. Nu har hon röjt en del Gudrun-hyggen. Har också lärt henne köra motorsåg och förra vintern högg vi ca 25 m3 lövmassa ihop. Både trivsamt och säkert att vara två i skogen. Nästa steg blir att köpa en ny motorsåg, troligen en liten Stihl.

Avatar Fallback

Re: Äkta hälften med i skogen?

jannee  
#271537 Jaha, se den ungdomen. Nu är snart mannens sista reträttplats upptagen. Jag förmodar att hon även är med i verkstaden, fixar mindre reparationer, filar klingor och kedjor + liknande.
Ni vet inte vad ni ställer till med.
Förresten - Dj**la lyckost.

Användarvisningsbild

Re: Äkta hälften med i skogen?

anersimyra  
#271540 Klart de ska mä till skogen.. :mrgreen:

Avatar Fallback
Vimekaren  
#271542 a
Senast redigerad av Vimekaren sön 20 apr 2014, 19:33, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Äkta hälften med i skogen?

stegmaster  
#271565 Er det din fru på alla dessa bilden du ladder upp, anersimyra? ;)

Avatar Fallback

Re: Äkta hälften med i skogen?

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#271578 Tänk på att alla kanske inte sitter och surfar på platser där vilka bilder som helst anses lämpliga.

Avatar Fallback

Re: Äkta hälften med i skogen?

sveakatten  
#271580 Skulle vara en sådan här då, om hon skulle vara med och såg..
http://www.jula.se/motorsag-for-barn-799161

Användarvisningsbild

Re: Äkta hälften med i skogen?

anersimyra  
#271606
stegmaster skrev:Er det din fru på alla dessa bilden du ladder upp, anersimyra? ;)
Vem har sagt något om ett fruntimmer :smile: :lol: :lol: :lol:
image.jpg

Avatar Fallback

Re: Äkta hälften med i skogen?

tallen100  
#271632
anersimyra skrev:
image.jpg
Klart de ska mä till skogen.. :mrgreen:

Men vem ska då hugga :mrgreen: =p~

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).