Före och efter jobbet

Ljudbok i stället för musik

12 inlägg 6835 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ljudbok i stället för musik

Astrix1  
#270779 Lite tips på bra författare som Finns på ljudbok, jag stremar på surfplatta alt telefon från bibliotek. Funkar jätte bra man trycker över den till desktop istället för mobil i inställning.
Om nån undrar andriod Oprah clasic - iPad iPhone skyfire 22kr alt 38kr engångsbelopp för köp av webbläsare. Man går in på sitt bibliotek sen ljudbok, lånar ,sen sitt lånenumer sen har man 30 dagar att lyssna på boken.
Titel på bok eller författare vore trevligt (hundra åringen som klev ut genom ett fönster) var riktigt bra.



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Ljudbok i stället för musik

Vardon  
#270834 "En man som heter Ove" av Fredik Backman kanske kan passa?

Avatar Fallback

Re: Ljudbok i stället för musik

Skogshuggaren83  
#270852 "Ringarnas Herre" J.R.R Tolkien.
Mååååååånga spännande timmar.
Lyssna på "Bilbo" först så ni kommer i rätt sinnesstämmning.
Mycket bättre än filmerna, de är knappt värda att se när man läst böckerna.

Avatar Fallback

Re: Ljudbok i stället för musik

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#270855 Svinalängorna, elände i kubik

Avatar Fallback

Re: Ljudbok i stället för musik

Astrix1  
#270856 Tack för svar
En man som heter Ove , ska jag genast leta efter, Tolkien har jag läst alla och håller med skogshuggaren83 att det riktigt bra böcker. Jo nesbö är klar favorit lika så Lee child och Camilla Lekberg
Jätte bra med ljud bok i maskin eller bil , sängen.
Kom med mer förslag det är roligt att ni oxå gillar en god bok

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ljudbok i stället för musik

sundelius  
#270858 Jussi-Adler Olsen, Lars Kepler, Butler & Öhrlund , Peter Robinson och Arnaldur Indriadsson är några kanonförfattare. Håller med dig om Nesbö, suverän.
Själv klämmer jag ett par böcker i veckan under vintersäsong i skogen

Användarvisningsbild

Re: Ljudbok i stället för musik

totte  
#270867 Gillar man engelska deckare som Peter Robinssons t ex, så får man inte missa Stephen Booth!

På den svenska sidan:

Johan Theorin, hans böcker från Öland är oslagbara.

Spännande, allvarliga och fruktansvärt roliga: Håkan Nesser - Picadilly Circus ligger inte i Kumla och Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö.

Håkan Nesser: Hela serien om 10 böcker om komissarie van Veeteren.

Har ingen koll på ljudböcker, men dessa är såpass stora så de bör nog finnas.

Avatar Fallback

Re: Ljudbok i stället för musik

Uffe  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#270870 Kanske att klassa som avvikelse från ämnet men jag lyssnar en hel del på podcast. Kan rekommendera sommar o Vinterprogrammen från p1. Även p1 & p3 dokumentär är bra. Men är man lite bilintresserad så finns det ju bosse bildoktorn, kan varmt rekommenderas.

Uffe

Avatar Fallback

Re: Ljudbok i stället för musik

Astrix1  
#270875 [quote="totte"]Gillar man engelska deckare som Peter Robinssons t ex, så får man inte missa Stephen Booth!

På den svenska sidan:

Johan Theorin, hans böcker från Öland är oslagbara.

Spännande, allvarliga och fruktansvärt roliga: Håkan Nesser - Picadilly Circus ligger inte i Kumla och Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö.

Håkan Nesser: Hela serien om 10 böcker om komissarie van Veeteren.

Har ingen koll på ljudböcker, men dessa är såpass stora så de bör nog finnas.
Kollade Håkan Nesser endast släppt en ljudbok hos Elibe .
Men kom med mer förslag för det verkar finnas många som lyssnar på ljudböcker eller som kanske funderar att pröva på Liza Marklund som är tv aktuell är bra.
Har jätte svårt att läsa historia men lånade Sveriges kungar, Drottningar från Wasas tid till nu riktigt underhållande.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ljudbok i stället för musik

molnia  
#270891 Hamilton-böckerna av Jan Guillou

lyssnade nyss klart på snabba cach av Jens lapido

milleniumtriologin av stig larsson

Henning Mankell har skrivit många bra kriminalare.

Användarvisningsbild

Re: Ljudbok i stället för musik

molnia  
#270893 böckerna av författarpseudonymen Lars Kepler

Hypnotisören, 2009
Paganinikontraktet, 2010
Eldvittnet, 2011
Sandmannen, 2012
de vet jag inte om de finns alla som ljudbok, men "pappersböckerna" var mkt bra.

Användarvisningsbild

Re: Ljudbok i stället för musik

Vardon  
#270898 Sveriges Historia med Herman Lindqvist tror jag serien heter om du är intresserad av det. Sen har väl visa åsikter om Hermans faktakontroller med mera, men om du inte memorerar böckerna så är de ganska underhållande och duger för en lekman.

Peter Englund har bra historieböckerna som även kan vara ganska bra att förklara varför saker skedde och inte bara uppradningar.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).