Skördare

Valmet 911.4

43 inlägg 16608 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
hogge  
#27016 När kommer de att börja leverera ut .4 an från fabrik ?

Avatar Fallback
ÖSA4ever  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27041 Går man in på valmets hemsida å kollar produktprogrammet så finns ju .4orna med där och .3orna är borta,så det går nog att beställa dom nu.

Avatar Fallback
Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27079 .4orna tror jag skulle börja tillverkas i juni tror jag det var. PÅskogsnolia var väl första visnignen i sverige tror jag. I juli-sept skulle dom visas i en roadshow runt om i sverige och europa.

Sen tror jag ändå att en pendelaxel skördare är stabilare, stabilitet äör ju inte bara du du står still med midjelåset i det handlar ju också om att kunna flytta fram med aggregatet ute tex, och då har du med vikten från hela "bakkroppen" som motvikt även utan midjelås om du har en med pendelaxel.

Avatar Fallback
Lindroth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 

   TS
Avatar Fallback
Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30185 Nog ser dom fina ut :) Få se om vi får provköra en efter nolia, lät inte ut omöjligt iallafall :)

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30561 En bekant till mig som kör en 911.3 nu var inte alls någe imponerad av ny hytten. Visst var den större,men den ytan var ju bakom stolen. Framåt var de lika trångt som den gamla.

Användarvisningsbild
970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30574
Engstrand skrev:En bekant till mig som kör en 911.3 nu var inte alls någe imponerad av ny hytten. Visst var den större,men den ytan var ju bakom stolen. Framåt var de lika trångt som den gamla.


Men forumet diskuterar om tex 911.4 hehe :)

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30575 Jo,men jag syftade på att han jämförde "nya" hytten mot den gamla på mässan.

Avatar Fallback
Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30672 nog är det stor skillnad mot den gamla både framåt och bakåt och i höjd, har sett en bild där man hade satt ut måtten på bägge hytterna och jämfört och det var rejäl skillnad.

Jag kör ju också .3 nu och jag tyckte då det var stor skillnad framåt också, jag kunde ju ha stolen så långt bak att jag knappt nådde pedalen är 1,80 lång och ändå satt en person på 1,80 baki stolen utan att benen tog i ryggstödet.
.4 hytten är däremot nästan inge bredare eftersom den skulle svänga utanför banden för dom som kör med smala hjul då.

Avatar Fallback
ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30963 Märkligt att jd har valt att göra hytterna mindre medan valmet har lysnat på användarna och gjort hytten bra mycke större.
Det är iallafall mitt intryck efter nolia..
.4 hytterna på skördarna är heltklart ett steg i rätt riktning..

Avatar Fallback
ÖSA4ever  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31038 när kommer valmet med fjädrad hytt då :?:

Avatar Fallback
Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31212
ÖSA4ever skrev:när kommer valmet med fjädrad hytt då :?:


Ja nu måste dom göra nåt åt komfortsidan! nog är de gröna en bra bit före där. Har en 1270 på prov nu och jäklar vad lugn och fin i hytten och då ska e modellen vara ännu bättre...

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31215 Är nog tyvärr svårt att komma ifrån så länge man ska ha kranen på samma "platta" som hytten. Körde cat förut,var precis lika med den komfortmässigt. Känner mkt. mer av skakningarna in från hytten när man fäller ett träd...

Användarvisningsbild
Klargplutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31217 Men borde man inte kunna fjädra hytten separat från kranen mm eller blir det problem med höjden på hytten då?

Avatar Fallback
ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31218
Engstrand skrev:Är nog tyvärr svårt att komma ifrån så länge man ska ha kranen på samma "platta" som hytten. Körde cat förut,var precis lika med den komfortmässigt. Känner mkt. mer av skakningarna in från hytten när man fäller ett träd...

Det är därför man skaffar krandämpning 8)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).