Öppna kategorin

borg tror inte på lantbruket.

151 inlägg 48475 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: borg tror inte på lantbruket.

tallen100  
#267767 Då skulle ju regeringen försöka underlätta för bönderna... gör dom det??

Elmia
Avatar Fallback

Re: borg tror inte på lantbruket.

Tosca  
#267772
tallen100 skrev:Då skulle ju regeringen försöka underlätta för bönderna... gör dom det??

Vaddå, ska det vara lätt att vara bonde - då blir det ju arbetskraftsbrist i storstan när den nya "gröna vågen" blir populär.

Användarvisningsbild

Re: borg tror inte på lantbruket.

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#267808
tallen100 skrev:Då skulle ju regeringen försöka underlätta för bönderna... gör dom det??

Jovisst.
Borg är inne på ett intressant spår, möjligen uttryckte han sig lite klumpigt
iom att flera har kunnat vrida det så konstigt.
Vore skoj att höra V & Mp hur de tänkt förbättra för de självägande bönderna
och hur mkt de räknar med att lantbruksföretagarna ska öka sina vinster?
Stor ironi och humor det sista såklart. V & Mp är inte för att nån ska kunna jobba ihop
sin förmögenhet, i deras värld måste man ärva sig rik.

Användarvisningsbild

Re: borg tror inte på lantbruket.

vetinte  
#267815 A
Senast redigerad av vetinte tor 06 mar 2014, 15:58, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild

Re: borg tror inte på lantbruket.

vetinte  
#267817 A

Avatar Fallback

Re: borg tror inte på lantbruket.

ryared  
#269879 En som försvarar Borg

http://www.atl.nu/lantbruk/han-fick-st- ... rgs-utspel

   TS
Användarvisningsbild

Re: borg tror inte på lantbruket.

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Användarvisningsbild

Re: borg tror inte på lantbruket.

The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#270043 Erlandsson har jag inte litat på från dag 1..... :-@

Hela centerpartiet har ju tappat all sans och balans som de eventuellt hade. De har dribblat bort hela kärnverksamheten genom att vilja vara med överallt. Tror det varit bättre för dem om de behållit profilen som ett landsbygds/landsortsparti och vårdat den nischen väl. Stureplanscentern har aldrig varit och kommer aldrig att bli någon succé....

Så jag ska inte säga att jag hoppas att de åker ur, men jag blir inte förvånad..

Avatar Fallback

Re: borg tror inte på lantbruket.

Bergsmannen  
#270046
The Boxer skrev:Erlandsson har jag inte litat på från dag 1..... :-@

Hela centerpartiet har ju tappat all sans och balans som de eventuellt hade. De har dribblat bort hela kärnverksamheten genom att vilja vara med överallt. Tror det varit bättre för dem om de behållit profilen som ett landsbygds/landsortsparti och vårdat den nischen väl. Stureplanscentern har aldrig varit och kommer aldrig att bli någon succé....

Så jag ska inte säga att jag hoppas att de åker ur, men jag blir inte förvånad..


Är nog nyttigt om de åker ur. Då tvingas de ta ett beslut, extrem nyliberalism eller traditionell centerpolitik. Dessa går inte att förena, hur rikt partiet än är.

Användarvisningsbild

Re: borg tror inte på lantbruket.

bodaedet  
#270107 Finns det något parti alls som är villiga att satsa på landsbygden/ jord skogsbruk?
Är inte vi allt för få för att plocka röster?

Avatar Fallback

Re: borg tror inte på lantbruket.

Bergsmannen  
#270131
bodaedet skrev:Finns det något parti alls som är villiga att satsa på landsbygden/ jord skogsbruk?
Är inte vi allt för få för att plocka röster?


I dag NEJ skulle jag villa säga. Markägandet har upphört att vara våran huvudsysselsättning därav våran stora splittring. Finns idag inget självklart val för oss på landsbyggden även om centerpartiet fortfarande vill ge sken av det.

Jag vill hävda att det är lokalt vi fortfarande kan utöva politisk makt. Och det är inte genom ett givet parti vi kan göra det.

Avatar Fallback

Re: borg tror inte på lantbruket.

Chuck Norris  
#270146 Håller man sig borta från vänsterflanken så har man i allafall gjort något rätt.

Användarvisningsbild

Re: borg tror inte på lantbruket.

bodaedet  
#270157
Chuck Norris skrev:Håller man sig borta från vänsterflanken så har man i allafall gjort något rätt.

Jo, gäller att välja det minst dåliga...

Avatar Fallback

Re: borg tror inte på lantbruket.

Bergsmannen  
#270160
Chuck Norris skrev:Håller man sig borta från vänsterflanken så har man i allafall gjort något rätt.


Man kan ju alltid gå in för en klassisk omslutning. Sedan får man se till att få som man vill i fredsförhandlingen. :wink:

Användarvisningsbild

Re: borg tror inte på lantbruket.

The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#270184 Borde nog finnas utrymme för ett bredare "Bygdeparti" nåt nytt bondeförbund finns det nog inte underlag för, men som sagt ett brett landsbygdsparti. utan polygami och andra "tokliberaliteter"... B-)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).