Skördare

1470E kommer med dubbel pump

62 inlägg 36513 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: 1470E kommer med dubbel pump

Mäki  
#189739 Öhh nog har dom kvar hydrostaten vad jag vet :???: Det är väl så att det är en pump till kran och en till aggregatet så att den orkar förflytta stammen på samma gång du bearbetar stammen.

Avatar Fallback

Re: 1470E kommer med dubbel pump

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#189760 Nej,det är 2 öppna kretsar,den traditionella hydrostaten är slängd på soptippen :lol:
Man sparar in en pump men får bättre körkänsla

Användarvisningsbild

Re: 1470E kommer med dubbel pump

Mäki  
#189771 Okej då vet man det :surp: , tackar :smile:

Användarvisningsbild

Re: 1470E kommer med dubbel pump

Smålandshuggarn  
#270000 Nå hur går it4:an nu då??

Avatar Fallback

Re: 1470E kommer med dubbel pump

Msk  
#270007 Den går bra. Har inte kört den gamla 1470:n så jag kan inte jämföra med den. På it4:an kan man köra kran och aggregatetet samtidigt utan några problem. Flyttar man maskinen så sjunker hastigheten på aggregatet men kranen går som vanligt.

Avatar Fallback

Re: 1470E kommer med dubbel pump

öronbak  
#272811 Hurra hurra va bra nu kan man skörda 15 fubbar mer per timma me dubbala pumpar !!!!! Maskinen blir bara dyrare och dyrare som GRÄDDE på moset ...... :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: 1470E kommer med dubbel pump

Smålandshuggarn  
#272853 Okej..

Avatar Fallback

Re: 1470E kommer med dubbel pump

sputtnick85  
#301784 Hej jag har nu kört 1400 tim med 1470 it4 men jag är inte riktigt nöjd.tycker kranen ä för vek.ingen fart i kapen. Någon som har en idé om varför jag inte kan köra maskin och tex stänga aggregatet samtidig då dör motorn.kan räcka att jag kör framåt och svänger maskin så dör den nästan.ibland kan jag inte köra kran å maskin samtidigt då dör den jag kör kontant på 1800 varv

Avatar Fallback

Re: 1470E kommer med dubbel pump

Msk  
#301884 Hej jag har kört min 1470 it4 i 2000 timmar och jag känner inte igen dom problemen. Är alla tryck som de ska? De flesta trycken går att kolla i datorn.

Avatar Fallback

Re: 1470E kommer med dubbel pump

sputtnick85  
#301947 Jo dom ska vara rätt.men dom har bytt program 3 4 går i datorn och ställt om parametrar upp och ner men verkar inte som dom får ordning på problemet. Lyfter jag kran samtidigt som jag matar en stam korkar den och tappar tryck i knivar å valsar släpper jag lyften kommer den igång igen

Avatar Fallback

Re: 1470E kommer med dubbel pump

Msk  
#301994 Får motorn diesel som den ska? Fått för mig att det blir liknande fenomen på min att den tappar i tryck till knivarna fast det märks mest på riktigt grova träd. Det känns som det blir bättre när jag har bytt bränslefilter.

Avatar Fallback

Re: 1470E kommer med dubbel pump

sputtnick85  
#302004 Jo det ska jag tänka på. är service om 100 tim.ska jämföra när servicen är gjord.tycker inte du att kapen är väldigt slö.har försökt med inställningar men hjälper inte.har pratat med folk som kört grönt hela livet och tydligen är det kapen som de flesta är missnöjda med.vad tycker du?

Avatar Fallback

Re: 1470E kommer med dubbel pump

Msk  
#302024 Jag tycker jag har bra snurr i min kap men det varierar beroende vilka kedjor man kör med. De som jag tycker funkar bäst är stihl rmhs. Har du kollat hastigeten på sågmotorn? Vi höjde på våran när instruktören va ute och gick igenom maskinen efter några hundra timmar efter leverans.

Användarvisningsbild

Re: 1470E kommer med dubbel pump

Seb macahan  
#302050 OT
Är "man" jättedryg :oops: om man påstår att man aldrig upplevt något bekymmer med o använda aggregat, kran och drift samtidigt på min pytte lilla antika skördare från .09 med 3pumpar. Är det ett vanligt bekymmer? och säkert kan en van förare o lite grovlek på skogen få min maskin o stanna å. men det är inget jag behöver tänka på när man kör. Hur är H8'an bestyckad?
Jag vet att min är jätteliten o fjantig men ändå :wink: Vad e de jäntorna säger, hellre liten o rapp än stor o slapp
Ha det

Användarvisningsbild

Re: 1470E kommer med dubbel pump

bodaedet  
#302078 Kran o agg e inga problem med H8an. Lägger man till driften blir det värre. Inget jag saknar dock, det är nog å hålla reda på i gallring. Har man dessutom som här alltid dålig terräng och hjularmarna å hålla reda på då räcker det gott med bara kran och agg.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).