Traktorer och processorer

STULEN VALMET 455

5 inlägg 4145 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

STULEN VALMET 455

Sumpmark  
#1990 På natten mellan fredagen och lördagen 28-29/7 stal någon min fina Valmet 455-89 utanför Valla i Södermanland. Traktorn är röd och har trimalastare.
Traktorn är i mycket bra skick och om någon har info eller sett eller hört något misstänkt gällande en 455:a så pm:a mig!



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback
Fredrik  
#2000 Hej,
Tråkigt att läsa!
Sorligt att folk inte kan låta bli varandras saker.
Hoppas att det löser sig för dig på bästa sätt.

MvH Fredrik

Avatar Fallback

Stöldsäkerhet i traktorer?

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#2699 För ett antal år sen så vet jag det fanns 1 traktorfabrikat med en enda uppsättning nycklar som passade till alla modeller. ???????. Köper en traktor för 500 000 och den är så gott som olåst. Köp en bil för 100 000 i dag och du får ett bra mycket bättre lås än vad som finns till många traktorer som har 10 år på nacken. Någon som vet hur det är på övriga märken med lås och säkerhet? Borde ha blivit bättre nu. Själv så lägger jag en kraftig kätting mellen bakhjulen "Klass3" med tillhörande lås så dom får kämpa en stund om dom vill ta min gamla traktor!

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#2702 jo det låter ju inte dumt det med å låsa extra för å göra det svårare!

Användarvisningsbild
Ferguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#2706 MF har alltid kört med samma nyckel enda från 35:an tills nu på senare år.
Du kan ju låsa hytten om det nu skulle vara på det viset.

Har aldrig varit med om eller hört om någon som stulit en traktor men det är såklart surt om det skulle hända!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).