Före och efter jobbet

Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

66 inlägg 33151 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#269763 Finns i ingen chans i hela världen att man kan i Sverige godkänna ett avtal genom att besöka en sida. ;) Genom att bli medlem, däremot, skulle det kunna gå. Men fortfarande inte självklart.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

totte  
#269798 Det är mycket möjligt att det är så, juridiskt sett. Lagstiftningen vad gäller publicering på Internet är fortfarande eftersläpande och otydlig.

Av det följer dock inte att någon annan än ägaren/utgivaren har rätt att ställa krav på vad innehållet skall vara. Och det är oavsett det också mycket tydligt att Skogsforums ägare inte har någon diktatorisk makt, enbart rätten att bestämma över innehållet i sin egen publikation.

Så jag finner det lite märkligt att de som mest högljutt klagar över att de inte får uttrycka vad de vill förefaller vara just personer som i alla andra sammanhang är oerhört skarpa i sitt hävdande av äganderättens okränkbarhet.

Avatar Fallback

Re: Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

alias  
#269805
Mangan skrev:Finns i ingen chans i hela världen att man kan i Sverige godkänna ett avtal genom att besöka en sida. ;) Genom att bli medlem, däremot, skulle det kunna gå. Men fortfarande inte självklart.


Nu är jag inte så datorkunnig, men går det verkligen att posta inlägg utan att vara medlem på forumet?

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

elis  
#269806
Mangan skrev:Finns i ingen chans i hela världen att man kan i Sverige godkänna ett avtal genom att besöka en sida. ;) Genom att bli medlem, däremot, skulle det kunna gå. Men fortfarande inte självklart.


Genom att handla på men site godkänner du också ett avtal. T ex att bli telefonterrad av deras s k tredjehandspartners. 😡

Avatar Fallback

Re: Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

tallen100  
#269813
alias skrev:
Mangan skrev:Finns i ingen chans i hela världen att man kan i Sverige godkänna ett avtal genom att besöka en sida. ;) Genom att bli medlem, däremot, skulle det kunna gå. Men fortfarande inte självklart.


Nu är jag inte så datorkunnig, men går det verkligen att posta inlägg utan att vara medlem på forumet?

MVH
Alias

Du måste vara inloggad för att kunna skriva och se bilder mm.

Avatar Fallback

Re: Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

Brickan  
#269836
totte skrev:Så jag finner det lite märkligt att de som mest högljutt klagar över att de inte får uttrycka vad de vill förefaller vara just personer som i alla andra sammanhang är oerhört skarpa i sitt hävdande av äganderättens okränkbarhet.
+1
Ja, det är verkligen märkligt. Detta har ju även påpekats tidigare.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).