Skogsvagn (Huggarvagnar)

Projekt Timmerkärra 1.0

19 inlägg 12823 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Projekt Timmerkärra 1.0

norregård  
#269638 Var och köpte mig en liten timmervagn i början av veckan som jag tänkte snygga upp och ha tillsammans med Sjölin Kranen jag ska köpa i helgen...



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Projekt Timmerkärra 1.0

norregård  
#269639 Hemma på gården...

   TS
Avatar Fallback

Re: Projekt Timmerkärra 1.0

norregård  
#269640 Så igår kom den in i värme och började slipas...

   TS
Avatar Fallback

Re: Projekt Timmerkärra 1.0

norregård  
#269642 Natten blev lång i garaget men färdig målad blev den, ofattbart vad rogivande det kan vara att lyssna på Karlavagnen i P4 vid garagejobb :lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: Projekt Timmerkärra 1.0

norregård  
#269643 Så i förmiddags återstod bara montering av hjulen, lite små justering och runtom smörjning

   TS
Avatar Fallback

Re: Projekt Timmerkärra 1.0

norregård  
#269645 Och så här blev resultatet... Har bara tänkt snickra ihop nån form av låda till sågen och lite andra tillbehör med nu så är den redo för provkörning i helgen :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Projekt Timmerkärra 1.0

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#269678 Stiligt, jo en såglåda behövs.

Avatar Fallback

Re: Projekt Timmerkärra 1.0

Hema  
#269690 Alltid uppskattat att se någon som renoverar upp saker. : )

Avatar Fallback

Re: Projekt Timmerkärra 1.0

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#269705 Men, hur lång tid tog det att slipa och måla? En dag bara?

Vad använde du för slipverktyg?

Avatar Fallback

Re: Projekt Timmerkärra 1.0

norregård  
#269743 Tack för uppskattningen, alltid kul med feedback :smile: Jo Mangan jag slipade det värsta med sliptrissa på vinkelslipen plus att jag skrapa och borsta med stålborste... Det tog ungefär 1,5-2 tim. Sen på och måla direkt långt ut på natten, det tog mig ca 10 timmar totalt skulle jag tro. Dagen efter, igår alltså var den nästan yttorr så jag kunde montera tillbaka hjulen och sen körde jag ut den så den fick lufttorka.... Idag var den helt torr så när på som i nått veck där det blivit extra tjock färg... Så morgonen och förmiddagen idag gick åt att tillverka en såg låda. Med hjälp av min gode far tog detta projekt ca 2,5-3 tim och resultatet blev jag skit nöjd med :grin: Nu ska den testas imorgon i skogen, blir spännande! Skall antagligen även hämta Sjölin Kranen med till traktorn, blir spännande!!!

   TS
Avatar Fallback

Re: Projekt Timmerkärra 1.0

Blivande snickare  
#269753 Snyggt jobbat, blev verkligen stor skillnad! :smile:
Bra med ordentligt stor såglåda åxå! 8)

Avatar Fallback

Re: Projekt Timmerkärra 1.0

norregård  
#269800 Tackar tackar, kul o höra...

   TS
Avatar Fallback

Re: Projekt Timmerkärra 1.0

tallen100  
#269801 Fint! Vad har du för traktor till kärran?

Användarvisningsbild

Re: Projekt Timmerkärra 1.0

totte  
#269804 Det var ett ovanligt snabbt jobb, och snyggt blev det. Vad har du använt för färg?

Avatar Fallback

Re: Projekt Timmerkärra 1.0

norregård  
#269890 Traktorn som skall tjänstgöra framför är en Deutz 7207 från -83... Ja har man bara tid går det ju fort. Färgen är rostskydds täckande metallfärg som heter pansarol:-D

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).