Arbetskläder för skogen

Nya Peltor WS Alert XP, någon som testat?

108 inlägg 173458 visningar 28 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Nån som testat Nya Peltor ws alert XP

MrEast  
#244353
MrEast skrev:Har haft mina snart 3 månader och en högtalare har lagt av och kan inte säga att jag är så värsta imponerad av radiomottagningen i dem. Känns som det är lite varierande kvalitet på dessa.
Upplever att det är bättre kvalitet på de röda när man pratar med folk som har dessa.


Har nu fått tillbaka mina från rep och högtalaren är fixad och mjukvaran uppdaterad till 1,6 upplever att radion fungerar bättre återkommer när jag använt dem lite mer.

Avatar Fallback

Re: Nån som testat Nya Peltor ws alert XP

Valfridsson  
#244448 Jag har en jobbarkompis som inte får hörselskydden att fundera tillsammans med hans iPhone 5. Hörselskydden är ws alert xp, är det nån som har lösning på problemet?
Senast redigerad av Valfridsson tor 14 nov 2013, 00:38, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Nån som testat Nya Peltor ws alert XP

Qkeeper  
#244450 Hade lite problem ett tag men knappade runt lite i menyn å stängda av och på både bluetooth i telefon och hörselskydden och fick det till slut att fungera.. Minns ej exakt vad jag gjorde.. Hade samma problem med en vanlig handsfree och man måste på något sätt få enheten att söka efter en "ny" telefon..

Avatar Fallback

Re: Nån som testat Nya Peltor ws alert XP

trollskidan  
#244541 Har han dom svarta eller röda? Enbart dom svarta som skall funka till iPhone tydligen vet inte till 5:an

Avatar Fallback

Re: Nån som testat Nya Peltor ws alert XP

Qkeeper  
#244546 De svarta fungerar tillsammans med 5an.

Avatar Fallback

Re: Nån som testat Nya Peltor ws alert XP

Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#244547 Mina röda (PeltorWS) fungerar utmärkt med min iphone5.

Avatar Fallback

Re: Nån som testat Nya Peltor ws alert XP

Valfridsson  
#244548 Som jag fattat det är det dom svarta han har. Det verkar ju alltså som att det ska fungera i teorin, någon som vet hur man ska göra för att få det att fungera i praktiken?

Avatar Fallback

Re: Nån som testat Nya Peltor ws alert XP

Qkeeper  
#244549 Bör stå i instruktionsboken hur man ansluter ny enhet

Avatar Fallback

Re: Nån som testat Nya Peltor ws alert XP

Qkeeper  
#244550 Kan kolla när jag har boken tillgänglig

Avatar Fallback

Re: Nån som testat Nya Peltor ws alert XP

trollskidan  
#244551 Inte lätt med dessa "äpplen"

Användarvisningsbild

Re: Nån som testat Nya Peltor ws alert XP

finskpinne  
#244620 Här är instruktionsboken på tuben... 2:10 in i videon så visar dom hur man parar BT-enheter...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=D4HQiB7tGew[/youtube]

Avatar Fallback

Re: Nån som testat Nya Peltor ws alert XP

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#269338 Har inte haft problem att para mina röda ws Alert med Iphone 4s eller Nokia 520 windows phone eller dito HTC eller min gamla samsung

Avatar Fallback

Re: Nån som testat Nya Peltor ws alert XP

Valmet840.3  
#269770
Mowi skrev:Är det någon som använder sina i blötväder utan att dom har gått sönder?


Använder mina ws alert 4 varje dag, och relativt ofta i huggarhjälmen och har hitills inte lyckats döda dom pågrund av fukt! Ska visserligen tilläggas att det första jag gjorde när de va nya (2,5 år sedan) så tog jag en bit från en plastpåse och fäste runt micken med ett gummiband eftersom det är främst micken som är känslig mot fukt!
Däremot fick jag skicka iväg dem på reperation i höstas pågrund av att folk inte hörde mig när jag pratade men det berodde på att en sladd mellan micken och blåtanden gått sönder!
Kostnad för reperation:852:- anser jag vara för dyrt så nästa gång pansionerar jag dem och köper ett par xp istället!

Användarvisningsbild

Re: Nån som testat Nya Peltor ws alert XP

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#270022 Har nu haft mina sen i september och använt dom nästan dagligen i ALLT väder och änsålänge funkar dom fint. Dom sitter fast monterade på hjälmen.
Jag öppnar alltid upp hörselskydden när jag kommer hem och lägger dom på pannan så dom får torka till. Samlas en hel del fukt och svett där inne på en dag oavsett väder.

Avatar Fallback

Re: Nån som testat Nya Peltor ws alert XP

Helmersson  
#274806 Hej.

Har precis köpt ett par WS Alert XP. Testade dom lite hemma som snabbast i går och upplevde att dom brusar svagt i bakgrunden. Hörs ganska tydligt om man sänker ned både medhörning samt radio till min och stänger av samt sätter på dom, man hör tydligt ett svagt brus när dom startar. Ni som har likadana får gärna säga om ni har samma problem. Är lite rädd att man fått ett dåligt exemplar.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).