Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Vilken fyrhjuling???

42 inlägg 28403 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25864
trilla skrev:
pgo_jim skrev:Någon som vet varför lapparna kör så mycket med polaris?
Och varför dom motorerna varvar så mycket i lägre hastighet?
Iallafall låter dom hemskt om man har någorlunda kärlek till motorer


Vet inte men skulle tro att det är mycket av gammal hävd. Alltså då fyrhjulingarna kom så var nog polaris ett under av modernitet med variator, fjädring och ett smart 4wd system. Dom andra hade 20 växlar och var stela och hemska. Hade själv en trailboss -89 och den var ju riktigt bra. Sen har det nog bara rullat på skulle jag tro, varför byta märke om man är nöjd liksom. Sen har dom nog 6 hjulingen att tacka för mycket också, den är ju ensam på marknaden och måste man ha en sexhjuling och kasnke 2-3 fyrhjulngar kanske man väljer att ta dom från samma handlare.
Angående motorerna så håller jag inte riktigt med, åtminstone inte på senare tid. Jag var i och för sej och tittade på en sportsman -00 som lät förjävligt men jag tycker inte dom överlag stör mitt motoröra och jag anser mej ha ett väldigt känsligt sådant.


det är en sportsman 500x2
kör man på högväxel i runt 20-30 så ligger den ju uppåt 6-7000 varv
o låter hemskt illa tycker jag medans tex suzuki kingquad 700 också med variator inte alls låter lika illa i denna fart den snarare brölar härligt^^

Användarvisningsbild
trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25872
pgo_jim skrev:
det är en sportsman 500x2
kör man på högväxel i runt 20-30 så ligger den ju uppåt 6-7000 varv
o låter hemskt illa tycker jag medans tex suzuki kingquad 700 också med variator inte alls låter lika illa i denna fart den snarare brölar härligt^^


Spontant känns det som att det är nåt fel på eran x2'a

Avatar Fallback
John.S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25881 Alla har ju olika uppfattningar om vad som låter gött och mindre gött :wink: Men i mitt fall låter Yamaha Kodiak 450 -05 goast :lol:

Användarvisningsbild
trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25886 Goast låter ändå alla hondor. Då slipper man transmissionsljudet som alla andra har.'

Avatar Fallback
Bucketman  
#25895 ja de är ett jäkla vinande ljud från den där sabla variatorn :D . Men så länge man hör det ljudet så är det bara att gasa över stock o sten 😈

Avatar Fallback
John.S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25911 Jo hondor har ett gött basljud :wink:

Användarvisningsbild
jonsabonnen  
#25930 pgo du har nog missat en etta framför 20-30 om du kör på hög växelen :wink:

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25951
jonsabonnen skrev:pgo du har nog missat en etta framför 20-30 om du kör på hög växelen :wink:


faktiskt inte, tycker den varvar hemskt i 20-30, får inte köra fortare på skolan heller

Avatar Fallback
Andreas_93  
#26855 Vilken fyrhjuling skullen ni välja av:

Yamaha 660 Grizzly
eller
Kawasaki 650

   TS
Avatar Fallback
Bucketman  
#26918 björnen... :lol:

Användarvisningsbild
trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26970 Alla gånger på året en grizzly. kawan hade åtminstone från början en massa problem.

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26979 Grizzlyn skulle jag lätt valt

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).