Arbetskläder för skogen

stihl eller pfanner

14 inlägg 9008 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

stihl eller pfanner

fritidsbonden  
#268946 Hej!
Jag ska köpa nya huggarbyxor, eller snarare klättrar byxor. Jag sk nämligen ha dem när jag fäller i träd. Vilka skulle ni förorda? jag har tittat på stihl X-fit och på pfanner gladiator.

FB



   TS
Avatar Fallback

Re: stihl eller pfanner

ekebjörk  
#268950 jag har precis köpt ett par oregon waipoua i stretchmaterial, kan inte jämföra med de du föreslog men kan säga att jag är otroligt nöjd med mina! ungefär som byxor utan sågskydd och priset är avsevärt lägre än stihl!

Avatar Fallback

Re: stihl eller pfanner

fritidsbonden  
#268951 ok!
då får jag kolla upp dessa med.

   TS
Användarvisningsbild

Re: stihl eller pfanner

anersimyra  
#268955
ekebjörk skrev:jag har precis köpt ett par oregon waipoua i stretchmaterial, kan inte jämföra med de du föreslog men kan säga att jag är otroligt nöjd med mina! ungefär som byxor utan sågskydd och priset är avsevärt lägre än stihl!
De absolut mest prisvärda sågbrallorna på marknaden.. :smile: :smile: :smile:

Avatar Fallback

Re: stihl eller pfanner

ekebjörk  
#268957 det måste det vara! de enda negativa jag kan komma på ,om något , är attjämfört med de gamla "vanliga" stihl brallorna så är det lättare att det fastnar kvist i tyget då det är stretchigare än bävernylonen i gammbrallorna, men dom har inte gått sönder eller så...

Avatar Fallback

Re: stihl eller pfanner

nissebrun  
#269361 Jag skulle välja Pfanner.

Skall snart investera i ett par sådana och hållbarare byxor tror jag att man får leta efter.

Avatar Fallback

Re: stihl eller pfanner

quaker  
#269425 Stora frågan är bara, vart provar man dem? (Pfanner)

Tips på inköpsställe osv.

Avatar Fallback

Re: stihl eller pfanner

nissebrun  
#269475 Det tråkigaste med pfanner är ju att de inte finns i så många affärer i Sverige.

Jag provade storlekar på Elmia mässan, där är de ju och visar hela sitt utbud. Annars kan man väl prova hos Forest Life som har butik på nere i Skåne om man har vägarna förbi.

Det finns nog inte någon affär i Sverige som kan mäta sig med deras service ;) Men alla bor ju inte i södra Sverige..
Jag tror att Carlsönerna i Sthlm har pfanner i sitt sortiment också..

M.v.h Nisse

Användarvisningsbild

Re: stihl eller pfanner

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#269539 Tibro skogs och trädgårdsmaskiner har en del Pfanner, som tas hem från Nordforest (Skogma).
/Niklas

Avatar Fallback

Re: stihl eller pfanner

Phantom  
#269547
quaker skrev:Stora frågan är bara, vart provar man dem? (Pfanner)

Tips på inköpsställe osv.

Var håller du till i landet?

Avatar Fallback

Re: stihl eller pfanner

quaker  
#269561 Växjö

Avatar Fallback

Re: stihl eller pfanner

hakans  
#269562 Jag har pfanner gladiator och är jätte nöjd. Tycker dom är smidiga.

Avatar Fallback

Re: stihl eller pfanner

alias  
#269563 Gillar Pfanners förstärkning på framsidan av byxorna. Köpte huggarbyxor och huggarblus på Elmia, tror det var 2008 och använder dem fortfarande. Har en liten reva efter en kullerbytta över en taggtråd för några år sedan - men den har faktiskt inte blivit större med tiden.

Stihls kläder kan jag ej uttala mig om, då jag ej testat dessa.

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: stihl eller pfanner

Jeep  
#269630 Jag är också grymt nöjd med mina Pfanner Gladiator byxor. Men samtidigt har jag ju inte provat alla andra modeller...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).