Före och efter jobbet

Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

66 inlägg 33155 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#269282 En otroligt svår fråga.
Det går att härleda det mesta till politik, om man har det humöret när man läser.
Samtidigt så sätts ju villkoren av politikerna för skogsbruket.
Vilket gör det näst intill omöjligt att diskutera frågor kring skogshantering.
Blir nästan bara prylar kvar att diskutera.
En synonym gör ju en osynlig, förutom här på forumet.
Vi får lov att tänka lite på hur vi uttrycker oss.
Vi måste försöka att uttrycka oss hövligt.
Låter som jag vill införa någon självcensur.
Tja är hövlighet censur, så låt gå för det då.
Det fanns ingen politiktråd från början, men den var nog oundviklig trots allt.
Möjligheten att hoppa över att läsa vissa trådar finns i och för sig.
Men ska det vara en politisk tankesmedja för skogspolitik i vissa trådar bör det flyttas till bloggavdelningen. Och bara vara för inloggade.
Rubriken bör på den bloggen ge tydligt uttryck att inte forumet i sig står för dessa åsikter.
Hittills har jag upplevt Skogsforum som obundet. "Tack för det."
Tycker att här på forumet är ORDET FRITT:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

vetinte  
#269318
Mangan skrev:Hälften av dina inlägg tycks gå ut på hur synd det är om dig eftersom du har fått en varning en gång. Inse att du gjort fel, ta det som en man, och gå vidare. Sluta lipa.

Se nedan :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

tallen100  
#269320 Retar jag mej på något så undviker jag att läsa det, ock det är en tråd eller vanliga inlägg. Bara att inse att med så många personer kan inte alla ha samma åsikter hela tiden.

Avatar Fallback

Re: Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

ryared  
#269442 Håller med Tallen. Tycker nog man kan diskutera allt. Om man inte tycker en tråd är intressant så är det ju lätt att hoppa över den. Men tyvärr så har det blivit för mycket gnällspikar här som fått sin röst hörd. Men där har man intressant sak som Famag tog upp. Starta en blogg på forat och så kan vi diskutera där. Bloggen tar ju inte sf ansvar för. Mycket bra ide.

Avatar Fallback

Re: Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#269456 Problemet är när någon skriver irrelevant politisk propaganda i en annars intressant tråd. Det är ganska lätt att förstöra ett helt forum genom att posta samma sak i varje tråd.

Avatar Fallback

Re: Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#269457
vetinte skrev:
Mangan skrev:Hälften av dina inlägg tycks gå ut på hur synd det är om dig eftersom du har fått en varning en gång. Inse att du gjort fel, ta det som en man, och gå vidare. Sluta lipa.

Se nedan :)


Väx upp.

Användarvisningsbild

Re: Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

Skogstomte  
#269460 Svar på frågan i första inlägget i tråden: Nej!

Däremot har antalet debattörer som försökt tänja ramarna lite för mycket ökat på senare tid och därför blivit modererade, tack och lov.

Jag har både goda insikter i och åsikter om migrationspolitiken i det här landet men den debatten tar jag på härför lämpliga forum eller ännu hellre irl.

Håll er till ramarna och sluta gnälla!

Avatar Fallback

Re: Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

tallen100  
#269478 Tycker det gnälls från alla håll...

Avatar Fallback

Re: Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

ryared  
#269527 Som sagt mangan, behöver inte gå in på trådarna som stör dig. Och tycker du att det skitar ner en tråd av ett ämne som inte skall diskuteras i den tråden så kan du vara säker på att det skapas en tråd där dom som vill kan diskutera det ämnet. Och som sagt, gå då ej in på den tråden!!! :roll: :roll: :roll:

Avatar Fallback

Re: Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#269544 Jag skriver det igen, ifall det var oklart.

Trådarna stör mig inte, det är de irrelevanta inläggen som stör tråden.

" Och tycker du att det skitar ner en tråd av ett ämne som inte skall diskuteras i den tråden så kan du vara säker på att det skapas en tråd där dom som vill kan diskutera det ämnet."

Du menar att det skall vara hårdare moderering, så att alla ovidkomande inlägg flyttas till en annan tråd? Ja tack!

Användarvisningsbild

Re: Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

Anders Hansson  
#269556
Mangan skrev:Jag skriver det igen, ifall det var oklart.

Trådarna stör mig inte, det är de irrelevanta inläggen som stör tråden.

" Och tycker du att det skitar ner en tråd av ett ämne som inte skall diskuteras i den tråden så kan du vara säker på att det skapas en tråd där dom som vill kan diskutera det ämnet."

Du menar att det skall vara hårdare moderering, så att alla ovidkomande inlägg flyttas till en annan tråd? Ja tack!


Du tror inte att detta kan leda till att folk inte törs skriva inlägg för att de är rädda för att bli tillrättavisade. Vitsen med ett forum är ju att vi är olika människor, med olika erfarenheter och åsikter, som kan lära av varandra. Någon kanske tycker att ett inlägg är onödigt medans en annan kan tycka samma inlägg är bra. Vore ju konstigt att ha en regel mot irrelevanta inlägg.

Användarvisningsbild

Re: Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

jonathanA  
#269565 Är det någon som vet hur gammal "vetinte" är i verkligheten? Helt otroligt att en person kan lägga så mycket tid och kraft, på att bara bevisa för alla andra på ett forum att det är tomt mellan öronen!?

Detta "vetinte" ägnar sig åt är ju bara ett hån mot personerna som lägger ner mycket tid på att hålla ordning på ett bra forum!!!!!

Avatar Fallback

Re: Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

Husqy346  
#269566 Det är väl bara fråga honom ? Sen jd xxxx försvann så vart det ett nytt forumstroll ,jag tar kommetarerna med en nypa salt eftersom jag efterlever mina handlingar efter eget huvud.
Då blir det oftast som jag själv vill det .
Senast redigerad av Husqy346 tor 06 mar 2014, 12:58, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#269567
Anders Hansson skrev:
Mangan skrev:Jag skriver det igen, ifall det var oklart.

Trådarna stör mig inte, det är de irrelevanta inläggen som stör tråden.

" Och tycker du att det skitar ner en tråd av ett ämne som inte skall diskuteras i den tråden så kan du vara säker på att det skapas en tråd där dom som vill kan diskutera det ämnet."

Du menar att det skall vara hårdare moderering, så att alla ovidkomande inlägg flyttas till en annan tråd? Ja tack!


Du tror inte att detta kan leda till att folk inte törs skriva inlägg för att de är rädda för att bli tillrättavisade.


Varför skulle de vara rädda för att bli tillrättavisade? "Det du skriver här nog bättre hemma i den här tråden, här diskuteras XYZ.". Sker varje dag människor emellan. Om sen personen inte fattar poängen, så kan man öka bestämdheten. Men då handlar det inte rädsla för att göra fel.

Vitsen med ett forum är ju att vi är olika människor, med olika erfarenheter och åsikter, som kan lära av varandra. Någon kanske tycker att ett inlägg är onödigt medans en annan kan tycka samma inlägg är bra. Vore ju konstigt att ha en regel mot irrelevanta inlägg.


Kallas att hålla sig till ämnet. Konstanta inlägg om hur dåliga utländska motorsågar är blir även de väldigt tröttande i en tråd som handlar om att reparera en Jonsered. Att ha en åsikt innebär inte att man måste uttrycka den hela tiden, överallt. Sitter ni på jobbet varje fikarast och berättar hur j-a bra er Volvo är, och att Ford är skit? Varje rast, hela tiden? Nej, för efter ett tag fikar ni ensamma och har ingen att prata med.

Avatar Fallback

Re: Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

tallen100  
#269568 Visst är det bra om inte trådarna spårar ur allt för mycket från ämnet, men lite sidospår i bland tycker jag bara är roligt. Utan humor och lite heta diskusioner=ett tråkigt forum. (en åsikt som säkert inte delas av alla) :smile:
Senast redigerad av tallen100 tor 06 mar 2014, 16:21, redigerad totalt 1 gång.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).