Skogsnyheter

Skogen måste få brukas

5 inlägg 2518 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skogen måste få brukas

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Skogen måste få brukas

Kse  
#269355 Rätt och riktigt.
Även trädkramarna börjar nog inse att det är bättre med växande skog än med döende.
Var på en föreläsning med Hans Winsa och om jag kommer ihåg rätt så tog skog som brukades upp tre gånger mer koldioxid än om den hade stått orörd under samma tid, detta räknades på en 300 års period.

http://www.sveaskog.se/press-och-nyhete ... mathjalte/

Användarvisningsbild

Re: Skogen måste få brukas

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#269356 Vi har ju ett bra skogsbruk i sverige och jag tycker skogsstyrelsen är bra rådgivare. De jag har varit i kontakt med vill ju att vi ska bruka skogen, såsom; röja mer, gallra mer, gödsla mer, avverka, föryngra bättre. Förstår inte de som skriver kritiska kommentarer om skogsstyrelsens tjänstemän.

Användarvisningsbild

Re: Skogen måste få brukas

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#269359 Tja, läser man t.ex. skogseko, så är det mycket tips och hintar om att skydda skog och väldigt lite produktion annat än barkborrar. Skogsstyrelsens tjänstemän tycks måna mer om naturvård än skogsproduktion, tyvärr. Skogsstyrelsen anställer ju också mycket biologer och få med skogsbrukarkompetens.
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogen måste få brukas

Brickan  
#269363
OAS-forests skrev:Vi har ju ett bra skogsbruk i sverige och jag tycker skogsstyrelsen är bra rådgivare. De jag har varit i kontakt med vill ju att vi ska bruka skogen, såsom; röja mer, gallra mer, gödsla mer, avverka, föryngra bättre. Förstår inte de som skriver kritiska kommentarer om skogsstyrelsens tjänstemän.
Samma här. Bara bra erfarenheter av Skogsstyrelsens folk. Många bra råd. Både på fastigheten och mer allmänt på kurser och skogsträffar.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).