Motorsåg och handhållet

Undersökning: Kundkrav t verktygsbälte

28 inlägg 13465 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Undersökning: Kundkrav t verktygsbälte

anersimyra  
#269292 Att kunna fästa hängslen saknar jag, ju tyngre bälte, och desto tyngre ( bukkula :smile: ) huggare, desto större behov av hängsle. Även en påhängbar, låsbar ficka för bilnyckeln vore bra.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Undersökning: Kundkrav t verktygsbälte

Phantom  
#269319
idolf skrev:Hittade detta hos Gösta Gustafsson
Längst ner i broschyren
Kan det vara detta?


http://www.gosta-gustafsson.se/Kartaby% ... oschyr.pdf

Ja, det är dom jag menar.
Mycket mjuka och smidiga :)

Användarvisningsbild

Re: Undersökning: Kundkrav t verktygsbälte

traktorz  
#269322 Ska man ha mycket tunga saker med, så visst kanske hängslen behövs. Eller varför inte militärens eller polisens koppel. Gör man verktygsbältet modulärt, så kan man välja upphängningsmetod.

Fast en klippklättrare, som i sin sele med benslingor, kan bära på nåt kilo han med. Men knappast att benslingor behövs på ett verktygsbälte förstås, eller?

Användarvisningsbild

Re: Undersökning: Kundkrav t verktygsbälte

T Landström  
#269324 Jag har kört med Snikki's ergobälte i vinter och det funkar bra...men vis av erfarenhet har jag bytt ut nylonremmen till ett läderbälte.
Jobbar som snickare så jag har även på jobbet ett Snikki ergobälte och det har klarat regn och fukt utan problem!

Användarvisningsbild

Re: Undersökning: Kundkrav t verktygsbälte

palbin  
#269325 Jag använder cykelkärra istället - där får jag plats med 4-5 sågar, bräckjärn,
kilar, slägga, vedsax, 13-nyckel, kedjespänningskruvmejsel, Stihl-nyckel,
förgasarskruvmejsel, dricka, avtagna kläder efter blivit varm, mm, osv, odyl,
samt slipper bära grejerna ... :) . Den drar jag i ena handen också har jag en
tremeterspinne i andra - men man kan nog använda ögonmått istället ... .

Avatar Fallback

Re: Undersökning: Kundkrav t verktygsbälte

pla1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#269339 Du måste ha en fin skog som kan dra omkring allt det efter dig när du hugger!

Användarvisningsbild

Re: Undersökning: Kundkrav t verktygsbälte

palbin  
#269340 Tja - ibland får man ju parkera grejerna lämpligt förstås - men jag har
vant mig vid detta - bla är de träd jag stöter på i väldigt olika storlek
vilket motiverar flera såg. Och jag har ingen skog utan verkar i andras
:) ... .

Användarvisningsbild

Re: Undersökning: Kundkrav t verktygsbälte

Peteflamingstar  
#269345 För mig som mest fäller/kapar lite grövre träd i samband med maskinella avverkningar innehåller bältet: ett hölster för två större kilar, en hammarhängare för yxan (att klappa in kilarna med) samt ett skogma kombihölster för första förband, kombinyckel, rundfil och måttband. En eller två extra kilar brukar få plats i fickorna på blusen/jackan också. Kilar får man aldrig nog av... :smile:

Användarvisningsbild

Re: Undersökning: Kundkrav t verktygsbälte

anersimyra  
#269374 Kanske min 600 kubiks sidvagnskross skulle passat dig palbin :smile: Där pratar vi om en rapp maskin. Jag hade tagit den till ett jobb ett par tre kilometer hemifrån. När jag var klar, lastade jag all utrustning och fräste iväg. Väl hemma upptäcker jag att vagnen är tom. Jag far tillbaks samma väg och förväntar mig att hitta utrustning spridd över hela sträckan. Till min lättnad finner jag utrustningen stående på marken där jag lastat på den, den står på exakt samma sätt som den gjorde på vagnen, jag " axade " helt enkelt av prylarna i en prydlig hög. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Undersökning: Kundkrav t verktygsbälte

palbin  
#269516 Tack för rådet - en traktor av lämplig sort är vad jag tänkt mig införskaffa
- hade nog redan gjort det om inte diverse kunder/samarbetspartner/likn-
ande erbjudit mig de tjänster traktorn kan erbjuda - samt jag faktiskt be-
höva den moltion avsaknad av maskin genererar - kolla här föresten när
jag fixade minst 5 m3 fub på högst 20 minuter mha min cykelkärra

DSC00275.JPG

Avatar Fallback

Re: Undersökning: Kundkrav t verktygsbälte

robob  
#271126 Det är kul att flera har skrivit i tråden och några har även fyllt i vårt formulär.

Det vore väldigt uppskattat om fler kunde fylla i formuläret, som finns i det första inläägget, och skicka tillbaka det till mig.

Tack för hjälpen!

   TS
Avatar Fallback

Re: Undersökning: Kundkrav t verktygsbälte

axwell  
#271141 Använder bältet med allehanda utensilier nästan bara vid slutavverkning, otympligt när många moment skall skötas från traktorsitsen.
Endast mätbandet får hänga med i normalfallet, sitter bra i livremshälla.

Avatar Fallback

Re: Undersökning: Kundkrav t verktygsbälte

Brumsten  
#271171 Hej, Husqvarna hade på 80-talet ett verktygsbälte med ett spänne som var helt perfekt, tyvärr så
blev det problem med rättigheter med inovatören och bältet försvann ur sortimentet.
Det finns ett företag i Falun som utvecklar utrustning för huggare, åt bla. Hva.
Jag rekommenderar att ni tar kontakt med Johan Milling där, det han inte vet om det ni frågar om
är inte värt att veta.
Ha de.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).