Skotare

Film, bandpåläggning

9 inlägg 3922 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Film, bandpåläggning

Fredrik Reuter  
#26920 Hej,
Har egentligen ingen aning om det finns nåt att lära sig på denna film, men den kan kanske iaf vara intressant ur andra synvinklar?!





   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback
Ellingsson  
#26928 det går ju att trä på banden på dom flesta,men på en del är det ju lättare beroende på hur bankarna är som,såg lätt ut på den där...

Användarvisningsbild
Thunborg  
#26957 Tyckte det såg avigt ut , jag brukar börja ovanifrån sen köra på bandet, men det beror mycket på hur man är lärd och hur bankarna sitter.

Avatar Fallback
smaland  
#26974 Jag har gjort precis tvärtom, kört på ett par bandplattor sedan trätt bandet bakåt. Problemet när man gör som jag så måste man gå ut och kika hut långt man har kvar. Ska nog börja göra som på filmen. Prova iaf. Jag kör en als samt en med vanliga bankar så det är nog inte där problemet ligger.

Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27004
smaland skrev:Jag har gjort precis tvärtom, kört på ett par bandplattor sedan trätt bandet bakåt. Problemet när man gör som jag så måste man gå ut och kika hut långt man har kvar. Ska nog börja göra som på filmen. Prova iaf. Jag kör en als samt en med vanliga bankar så det är nog inte där problemet ligger.


jag kollar var mitten skarven på banden hamnar i framkant på banden. Där den skarven hamnar så är ju andra skarven på samma ställe fast i bakkant.
om du hänger med hur ja menar.

Användarvisningsbild

Re: Film, bandpåläggning

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27005
Admin@skogsforum skrev:Hej,
Har egentligen ingen aning om det finns nåt att lära sig på denna film, men den kan kanske iaf vara intressant ur andra synvinklar?!




"Powermaniac79" = Det är min profil på Youtube.

Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#27020 Hej,
Ah, där ser man!

   TS
Användarvisningsbild
Thunborg  
#27061
Henrik K skrev:
smaland skrev:Jag har gjort precis tvärtom, kört på ett par bandplattor sedan trätt bandet bakåt. Problemet när man gör som jag så måste man gå ut och kika hut långt man har kvar. Ska nog börja göra som på filmen. Prova iaf. Jag kör en als samt en med vanliga bankar så det är nog inte där problemet ligger.


jag kollar var mitten skarven på banden hamnar i framkant på banden. Där den skarven hamnar så är ju andra skarven på samma ställe fast i bakkant.
om du hänger med hur ja menar.


Annars är det bara att fortsätta backa till man får öppningen vid främre hjulet så man ser.

Avatar Fallback
smaland  
#27147
Henrik K skrev:
smaland skrev:Jag har gjort precis tvärtom, kört på ett par bandplattor sedan trätt bandet bakåt. Problemet när man gör som jag så måste man gå ut och kika hut långt man har kvar. Ska nog börja göra som på filmen. Prova iaf. Jag kör en als samt en med vanliga bankar så det är nog inte där problemet ligger.


jag kollar var mitten skarven på banden hamnar i framkant på banden. Där den skarven hamnar så är ju andra skarven på samma ställe fast i bakkant.
om du hänger med hur ja menar.

Ja då jag är med. Men då gäller det att man inte har plockat bort några bandplattor.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).