Socialt (mer om oss)

Vasaloppet

27 inlägg 13720 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vasaloppet

Vedproducent  
#165906
Kse skrev:
majasally skrev:Har åkt 11 vasalopp o ett halvvasa. Starten är bland det häftigaste man kan vara med om (förutom det obligatoriska: barnen). Åkte förra året med äldsta flickan som var 19 år då o nu vill yngsta åka vasan nästa år. Ska försöka träna lite mer kontinuerligt under året och inte göra dessa månadsuppehåll som lätt innfinner sig


Ja men perfekt, då får vi göra en gemensam satsning till näsa år.
Man kanske borde anmäla sig på en gång.... eller kanske vänta lite. :grin:
Vi får väl sikta på att slå axwell som verkar vara snabbats på skogforum eller är det nån som slår 5 timmar och 15 minuter?
Själv har jag åkt på 6:36:40 som bäst.

Åkte på 4 timmar och 8 minuter i somras :wink: CykelVasan då förstås men med bara några mils cykelträning innan så var jag mer än nöjd. Kan verkligen rekommendera CykelVasan. Ursäkta nu om det var enbart skidåkning som det skulle skrivas om.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vasaloppet

majasally  
#165932 Ja KSE, anmäl dig. Jag åkte också mina lopp när barnen var små. Väldigt populärt hemma (inte) när man skulle åka långpass på helgerna. 😡 Vi har ju ännu 2 fina skidmånader här att träna på snö. Man blir förvånad varje år när man får läsa om vårrapportena från de södra delarna av landet. De plockar av kedjorna, förfallstid snart på vägarna o.s.v. Vi som just glatt oss åt att solen har börjat lysa på oss.

Användarvisningsbild

Re: Vasaloppet

Kse  
#193711 Nån som ska åka nästa år?
Är lite sugen men har glömt att träna dom senaste 5-6 åren, men än hinner man ju komma i form.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vasaloppet

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#193726
Kse skrev:Nån som ska åka nästa år?
Är lite sugen men har glömt att träna dom senaste 5-6 åren, men än hinner man ju komma i form.


Hur kan man glömma att träna när man bor i Lappland? :lol:

Jag var på gång att åka Dundret Challenge i våras men var inte helt i form. Jag har en jobbarkompis som är från byn men bor i Sthlm så ska han åka igen så hänger jag på. :ugeek:

Avatar Fallback

Re: Vasaloppet

valmet862  
#193783 Har funderat på det men har inte haft tränat skidor på ett par vintrar nu...dessutom verkar det inte och bli värst bra träningsväder här

Användarvisningsbild

Re: Vasaloppet

Kse  
#268351 Jaha, är det nån som ska åka i år? Ja glömde ju att träna i vanlig ordning och sen så var ju startplatserna slut på några minuter. Det gäller att vara på hugget om man ska få nån plats till nästa år.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vasaloppet

Tosca  
#268354 Tar du med dig egen snö kan du nog få vara med ändå iår, det verkar vara bristvara nu.

Användarvisningsbild

Re: Vasaloppet

Kse  
#268355 Snö finns det väl men konsistensen är att likna vid nyvispad grädde enligt vad jag hörde på radio.
Några minusgrader räddar situationen enligt arrangörerna men tyvärr ser det inte så ljust ut.
Det kommer bli kaos i spåren om dom väljer att köra.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vasaloppet

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#268356 Eliten tappar kanske 10 minuter på totalen, medan motionärerna bryter som flugor? ;)

Användarvisningsbild

Re: Vasaloppet

Kse  
#268361 Så blir det nog.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vasaloppet

Slumber  
#271025 Åkte på 5:27
Mest träning med motorsågen .

Användarvisningsbild

Re: Vasaloppet

Kse  
#271061 Bra jobbat, då ska jag sikta på att slå den tiden till nästa år. ;)

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).