Öppna kategorin

Hur påverkar skogen Sveriges ekonomi?

6 inlägg 4376 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hur påverkar skogen Sveriges ekonomi?

Hugin  
#268309 - Återigen - efter något år av frånvaro av frågeställningen: Hur påverkar skogsbranschen Sveriges ekonom i stort?
- Nettoexport, brutto -dito, handelsbalans, tillväxt, över/underskott etc. (Finns tidigare trådar i ämnet).

Ny rubrik:

http://www.dn.se/ekonomi/exporten-foll-7-procent-2013/

Frågan är då: Hur har aktuellt läge påverkats av den aktuella marknaden inom skogsbranschen i ett nationalekonomiskt perspektiv?

Kanske ett uppslag till ex-jobb i den högre poängsfären, men tidigare har ju påvisats siffror där just skogsexportens andel av svensk BNP är avgörande. - Hur är medvetenheten om aktuella siffror, relaterade till läget inom skogssektorn?



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Hur påverkar skogen Sveriges ekonomi?

jönsson84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#268316 För mej att jag läste nånstans att exporten från skogsbranschen bara minskade 3,5 % förra året, så det är ju bättre än övriga branscher på det viset iaf.

Användarvisningsbild

Re: Hur påverkar skogen Sveriges ekonomi?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#268334 Rekordstor kinesisk import av virke från bl.a Sverige http://www.lantbruk.com/skog/sverige-ta ... arumarknad
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Hur påverkar skogen Sveriges ekonomi?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Avatar Fallback

Re: Hur påverkar skogen Sveriges ekonomi?

Hugin  
#367841 Kul att Niking uppmärksammat ett närapå 2 år gammalt inlägg, som inte rönte särskilt stor respons (då)!

Kanske lite väl komplex frågeställning, men förenklat är det väl viktigt för oss i skogsbranschen att vara uppdaterade och att ha kunskaap om hur just skogsbranschen påverkar Sveriges ekonomi?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hur påverkar skogen Sveriges ekonomi?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#367843 Definitivt viktigt att ha koll på detta i debatter med miljömuppar.
/Niklas

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).