Socialt (mer om oss)

Var gjorde ni lumpen?

78 inlägg 40140 visningar 27 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Var gjorde ni lumpen?

ilbajten  
#267800 I12 i Ekskö -93-94
Gruppchef 6:e kompaniet stab/tross.
Va välan inte den lyckligaste tiden i mitt liv män terrängkörning med TGB 30 och skyttet var kul... Uj, nu kom massa minnen, va nog en del kul ändå... :)

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Var gjorde ni lumpen?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#270899 Vårkull -99 på F4 Frösön, 330 dagar.
Klargöring och lite service, gick flygmekutb i gymnasiet så då fick man vara med på motoröversyn och sånt på F4. När jag inte var på plattan och tankade plan var jag i däckverkstan och monterade däck till JA37'orna.

Muck lagom till millennieskiftet, fick 4500kr om jag minns rätt.
Dagpenningen var 25kr när vi ryckte in men höjdes sen till 40kr har jag för mig. En dosa snus och en kaffe fick man för pengarna :grin:

Användarvisningsbild

Re: Var gjorde ni lumpen?

Klargplutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#270996
Anders Hansson skrev:
Klargplutte skrev:På F21 i Luleå som klargöringssoldat 02-03 , vi tankade och hängde vapen mm på Gripen . Flygvapnet satsade ganska stort det året så vi hade flertalet övningar i fält på diverse krigsbaser och en riktigt stor slutövning tillsammans med F4 vilket var roligt och stimulerande.



Där ser man! Låg där själv som aggregat och amm. mek. 01-02. Vi var den sista plutonen som betjänade Jaktviggen. Vad hade ni för befäl? Vi hade Lt. Enberg som plutonchef.


Ursäkta för det sena svaret :oops:

Widmark , Åhl och Brusen hade vi som befäl .

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).