Små skogsmaskiner och övriga maskiner

honda trx 500 fpa

42 inlägg 36339 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: honda trx 500 fpa

anersimyra  
#263877
unkisen skrev:Ok! bra att veta, men för mig blir de Wirevagn...
Jag tror nog inte maskinen havererade på grund av driven timmervagn, det var säkert frågan om det vanliga skitsnacket, vilket är så vanligt bland återförsäljare av ATV. Skulle bil, eller motorsågsbranchen ha samma skitsnackare som ATV branchen, skulle vi snart få se en "revolution" :x :x

Användarvisningsbild

Re: honda trx 500 fpa

totte  
#263879 Håller med Anders, det här låter som ett typiskt fall av "smita från garanti"- och "det är aldrig nåt fel på det vi sålt"-snack. Vad kan en driven vagn göra, jo skjuta på. Innebär att det skulle knappast gå att köra maskinen i utförslut, för det skjuter ju på.

Användarvisningsbild

Re: honda trx 500 fpa

unkisen  
#266337 Har letat vagn men hittar inget som faller mig på läppen! :???: Vad har ni för vagnar? :smile: Ska i väg och serva första servicen nu.. :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: honda trx 500 fpa

unkisen  
#266338 Bollar in en bild på skönheten också...

   TS
Användarvisningsbild

Re: honda trx 500 fpa

anersimyra  
#266361
IMG_1772.JPG
unkisen skrev:Har letat vagn men hittar inget som faller mig på läppen! :???: Vad har ni för vagnar? :smile: Ska i väg och serva första servicen nu.. :grin:
Avesta 4,2 H. Här i ett något "stjärtigt" läge.. :surp: :surp:

Avatar Fallback

Re: honda trx 500 fpa

skogsbonne  
#266364 försökte lassa stor stock? ;)

Användarvisningsbild

Re: honda trx 500 fpa

anersimyra  
#266368
IMG_1773.JPG
skogsbonne skrev:försökte lassa stor stock? ;)
Just det, i kombination med glömda stödben.. :surp: Men det ordnade sig med hjälp av vinschen.. :smile:

Avatar Fallback

Re: honda trx 500 fpa

skogsbonne  
#266373 utan stödben välter det otroligt lätt, tycker det välter med stödben också...

Avatar Fallback

Re: honda trx 500 fpa

jonasbrot  
#266402 Och passa dig för att dra något med winschen placerad bak på pakethållaren, atv,n slår runt otäckt snabbt baklänges. Har varit med om det men klarat mig !

Avatar Fallback

Re: honda trx 500 fpa

axwell  
#266408 [quote=

unkisen skrev:Har letat vagn men hittar inget som faller mig på läppen! :???: :grin:


anersimyra
Avesta 4,2 H. Här i ett något "stjärtigt" läge.. :surp: :surp:
[/quote]


Gör som anersimyra, låt den stå på tryne(halvnorskt för stå på öronen) :lol:

Användarvisningsbild

Re: honda trx 500 fpa

unkisen  
#266489 Klarade du krantornet? Såg inte skoj ut de där...

   TS
Användarvisningsbild

Re: honda trx 500 fpa

anersimyra  
#266514
unkisen skrev:Klarade du krantornet? Såg inte skoj ut de där...

Det blev inte ens ett märke i lacken, men jag kände mig oerhört klantig, jag skulle självklart genast släppt stocken, men den där " automatiken " i hjärnan försökte i stället svänga kranen mot vältriktningen :surp: :surp: :shock:

Användarvisningsbild

Re: honda trx 500 fpa

unkisen  
#266810 Har varit med en gång att tornet på en timmerbil gick av, tur den gången att jag hade dörren stängd och jag tippade rakt i vältan... De var nog de värsta jag upplevt.. :/

   TS
Användarvisningsbild

Re: honda trx 500 fpa

anersimyra  
#266812
unkisen skrev:Har varit med en gång att tornet på en timmerbil gick av, tur den gången att jag hade dörren stängd och jag tippade rakt i vältan... De var nog de värsta jag upplevt.. :/
Huvaligen !!! Själv stjälpte jag en skotare i skolan :surp: :surp: :surp: Vi är alltså döpta.. :grin: :grin:

Användarvisningsbild

Re: honda trx 500 fpa

unkisen  
#267384 Nu kollar man krantornet extremt noga inför varje skift... :)

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).