Skördare

Provkörning

9 inlägg 3556 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Provkörning

Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26587 Har varit å provkört en Dual idag.........inte en knapp satt rätt. De var ju inte så att man imponerade direkt :oops: 5 åringen följde med å när jag frågade om pappa var duktig på att köra grimaserade han å sa: nääe inte alls. Så var den stoltheten uppäten. Nya försök en annan dag :wink:



   TS
Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26597 Var det domdär "bollarna" till palletter?

Avatar Fallback
harvesterhead  
#26601 Fördelen med "bollarna" är att nästan alla knappar går att flytta dit man vill ha dem, :) när jag skulle börja köra Ero efter ha kört JD Var det kaoos ett längre tag..Som ovan var sagt, satt inte bara alla knappar fel..De sitter på fel palett oxå :shock: Men skam den som ger sig..det gickk att lära sig det med.

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26663 är väl kanske därför många blir "hemmablinda" .. och "märkesfast" :?:
men ibland kan det vara helrätt att lära sig nya saker , och det brukar vara minst sagt knepigt att , - sitta i fel stol :) men det brukar lösa sig
om man inte är sinnesjukt konservativ :wink: .. för även de mest märkestrogna blir tvingad att möta modern teknik och nyheter från tillverkarna 8)

en sak som jag lagt märke till , är att det ofta förekommer klagomål om tangentplacering typ: att man ska ha sk. "pianofingrar" för att nå allt (oavsett maskinmärke) :?: :wink:

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26676 Men att de har mata fram back på vippan tycker ja e helt idotiskt iallfall! Blir ju fel om man kör både skotare/skördare och hoppar mellan.
Dock påstod en säljare att det kunde byggas om. Men försäljare lovar ju som vanligt det mesta,sen om det funkar i verkligeheten är en annan sak. :D

Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26681
Engstrand skrev:Men att de har mata fram back på vippan tycker ja e helt idotiskt iallfall! Blir ju fel om man kör både skotare/skördare och hoppar mellan.
Dock påstod en säljare att det kunde byggas om. Men försäljare lovar ju som vanligt det mesta,sen om det funkar i verkligeheten är en annan sak. :D


Jag kör manuell matning fram / Back med vänster Tum-vippa. Funkar mycke bra så länge man inte behöver använda utskjut samtidigt som manuell matning. blir lite å skifta där ett par ggr vid sådana tillfällen. Mycke sällan det sker.
Så jag är nöjd med den modellen.

Användarvisningsbild
Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26696
Engstrand skrev:Var det domdär "bollarna" till palletter?

Näe,de var vanliga paletter.Ännu jävligare efter som det på minner lite om T-jacken.Värst var ändå matningen på spaken, de kändes hel fel.

   TS
Avatar Fallback
DaPe  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26709 Vänta här nu, menar ni att föraren själv inte kan ställa om vilka knappar som går till vilka funktioner i styrsystemet på en modern skördare/skotare? Isf är det ju förjäkligt, borde inte ta många timmar för en programmerare att bygga en sån funktion...

/DaPe

Användarvisningsbild
Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28552 Var till Åsele på maskinvisning idag, de var en Beaver å en Buffalo Dual som dom visade. Provade Beavern å jag måste nog sluta prova Ponnsar, man kan ju nästan börja gilla dom :?

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).