Före och efter jobbet

Haspelrullar

26 inlägg 29017 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Haspelrullar

anersimyra  
#266132
ABU_CARDINAL_7X_BIG.jpg
Här är också en "Bahamsvistelse", endast känd i två exemplar. Så håll utkik.. :smile:
Senast redigerad av anersimyra tis 18 feb 2014, 11:46, redigerad totalt 1 gång.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Haspelrullar

anersimyra  
#266133
ABU-CARDINAL_6X_1st.jpg
ABU CARDINAL_6X.jpg
Överst, version 1 färg champaign, underst, version 2 färg Tan. Ovanliga, särskilt i bra skick.

Användarvisningsbild

Re: Haspelrullar

anersimyra  
#266134
ABU_44X_ALL-BROWN_ALTA.jpg
Ännu en dyrgrip, en testrulle vilken ej kom i produktion.

Användarvisningsbild

Re: Haspelrullar

anersimyra  
#266135
ABU-CARDINAL_3_INTER-2_.jpg
ABU_3_PROTOTYPE_ALTA.jpg
Den undre är en sällsynt variant, den saknar " Kungskronan " på sidoplattan, så håll utkik, jag köper direkt.. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Haspelrullar

Fägga  
#722174 hittade i mina gömmor en helt oanvänd Abu 444A med originalförpckning med medföljande instruktionsbok. Vad kan en sådan rulle vara värd i dag? Mvh Fägga

Användarvisningsbild

Re: Haspelrullar

Fägga  
#722178 Hejsan ni verkar kunna mycket om haspelrullar. hoppas ni kan ge mig ett svar. Hittade när jag höll på att rensa lite grejer en Abu 444A i originalförpackning med medföljande instruktionsbok. Aldrig använd således en (ny) gammal rulle. Vad kan en sådan vara värd? Mvh Fägga

Användarvisningsbild

Re: Haspelrullar

totte  
#722229 Ja det är väl @anersimyra som skall kunna svara på frågan.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Haspelrullar

anersimyra  
#722287
Fägga skrev:Hejsan ni verkar kunna mycket om haspelrullar. hoppas ni kan ge mig ett svar. Hittade när jag höll på att rensa lite grejer en Abu 444A i originalförpackning med medföljande instruktionsbok. Aldrig använd således en (ny) gammal rulle. Vad kan en sådan vara värd? Mvh Fägga

Bifoga gärna bild på prylarna så kan jag därefter komma med en prisuppfattning. Notera att en box i perfekt skick i vissa fall kan betinga ett väsentligt högre pris än själva rullen..🤑🤑 👍

Användarvisningsbild

Re: Haspelrullar

Fägga  
#722390
1628182609_096f13e0-adc5-4381-a5dd-3ce23a477013.jpeg
anersimyra skrev:
Fägga skrev:Hejsan ni verkar kunna mycket om haspelrullar. hoppas ni kan ge mig ett svar. Hittade när jag höll på att rensa lite grejer en Abu 444A i originalförpackning med medföljande instruktionsbok. Aldrig använd således en (ny) gammal rulle. Vad kan en sådan vara värd? Mvh Fägga

Bifoga gärna bild på prylarna så kan jag därefter komma med en prisuppfattning. Notera att en box i perfekt skick i vissa fall kan betinga ett väsentligt högre pris än själva rullen..🤑🤑 👍

Användarvisningsbild

Re: Haspelrullar

anersimyra  
#722434
Fägga skrev:
1628182609_096f13e0-adc5-4381-a5dd-3ce23a477013.jpeg
anersimyra skrev:
Fägga skrev:Hejsan ni verkar kunna mycket om haspelrullar. hoppas ni kan ge mig ett svar. Hittade när jag höll på att rensa lite grejer en Abu 444A i originalförpackning med medföljande instruktionsbok. Aldrig använd således en (ny) gammal rulle. Vad kan en sådan vara värd? Mvh Fägga

Bifoga gärna bild på prylarna så kan jag därefter komma med en prisuppfattning. Notera att en box i perfekt skick i vissa fall kan betinga ett väsentligt högre pris än själva rullen..🤑🤑 👍

Rullen ser ut att vara i nära mint skick och att aldrig ha varit monterad på ett spö vilket är ett stort plus, dessvärre syns en liten lackskada på spolhuset vilket drar ner priset tämligen mycket. På en auktion skulle rullen i sämsta fall inbringa 200 kronor och i bästa fall upp till 500 kronor. Lådan är i ett tämligen dåligt skick och om den saknar inredning med fack för rulle, rullolja och universalverktyg så torde ett maxpris hamna på runt 150 kronor. Rullen med lådan skulle en bra dag inbringa upp till kanske 550-600 kronor och en mindre bra dag runt 300-350 kronor. Hade allt varit i orört skick så hade jag själv lagt ett maxbud på runt 1500 kronor. ABU 444 är likt många andra rullar tillverkade av ABU i det närmaste outslitliga men de är tyvärr riktigt tråkigt utväxlade och går inte att jämföra med sina cardinalkusiner..👍🙂

Användarvisningsbild

Re: Haspelrullar

anersimyra  
#722438 Kolla om ” skadan ” på spolhuset möjligen är en missfärgning som går att få bort med ett milt diskmedel som man försiktigt stryker på med ett finger. Är så fallet så borde rullen kunna inbringa upp till 800 på tradera..🤑👍

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).