Socialt (mer om oss)

anonym (Varifrån är folk?) Sammanfogad tråd

44 inlägg 16825 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24898
Skogshuggarn skrev:
Nolltax AB skrev:Låtom oss vända på steken för en sekund.
Jag har en sågbänk, nypris runt 200.000.
Terränghjulingar å skogsvagnar, nypris runt 500.000.
Bilverkstad, inventarier säkert över 500.000.

Varför ska jag skylta med min adress..? Rita karta så skurken hittar till stöldgodset...? Kanske vi skulle införa obligatorium vad gäller arbetsschema..?

Är Ni verkligen så naiva att Ni inte insett detta...?


Håller med här!.

Är man vapenägare, vilket många skogsägare är, så ska man vara något restriktiv med att dela ut personuppg till höger och vänster,,,tex publikt på internet.
Detta förespråkas tom av polisen.


Självklart ska man inte skriva fullständig adress, men man kan ju ge en fingervisning om var....
Om man bor i en liten byhåla som är lätt att hitta, kan man ju alltid skriva kommunen, så blir det genast ett större geografiskt område att leta i.

Elmia
Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#24911 Hej,
Ja, som jag skrev tidigare är jag förespråkare för att ha dessa fält öppna, men samtidigt en uppmaning till alla att fylla i uppgifter i profilen som är tomma, för det är som bland andra Niklas skriver att det tillför forumet och diskussionerna information som bl a hjälper till mer korrekta svar och nätverksbyggande (får se över min egen nu...:wink:).

Sedan får man ta uppgifterna med en nypa salt, eftersom det inte går att kontrollera direkt att de stämmer, har för mig någon på forumet har fyllt i:

Från: Vettet :lol:

För själva forumets del är det inte heller aktuellt att samla personuppgifter, detta medför dessutom mer saker i och med PUL.

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#24913
Admin@skogsforum skrev:
Från: Vettet :lol:




Hahaha,,,,:lol:

Det låter som mina trakter det?,,,,

Avatar Fallback
Nolltax AB  
#26596 Skulle jag flagga med mitt namn så skulle merparten i min kommun veta vem jag är.
Skulle jag dessutom flagga med mina extraknäck så vore spelet Sänka skepp överkurs.

Vad nytta Ni däremot skulle ha av dessa infon förstår jag ej....

Tycker stundom jag bjuder på onödigt mycken info kring mig själv ändå.....

Vad har Ni för glädje av att veta vad jag tjänar mitt levebröd av förutom skogen...?

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26605 Ta det inte så, tror inte det är nån som menar så alls här.
Även om så skulle vara fallet så tror jag inte de får så lätt å hitta dig för du har ett orts namn i din profil.

Då är det lättare o hitta dig på andra sätt.

Att man ska råka illa ut juridiskt för nåt som skrivits här är inte helt enkelt.

Användarvisningsbild

Varifrån är folk?

totte  
#33563 Visst är det synd att mer än 1000 av 1431 medlemmar här inte orkat berätta i sin profil varifrån de är :shock: . Om man inte vill avslöja exakt var man bor så är det i alla fall kul att få veta i vilket län eller landsända. Och ibland kan en diskussion bli lättare att förstå när man vet var i landet det gäller.

Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33657 Huggarn kommer från united states of Dalarna! den exakta orten skÄms man numer för att tala om pga att ortens hockeylag endast harvar i näst högsta serien! men med detta sagt kan nog dom flesta lista ut orten!! :D

Användarvisningsbild
totte  
#33661 Bor man i Umeå-trakten så har man numera inget att säga om hockeylag! :roll: Inte för jag har mycket att säga om det ändå. :D

Avatar Fallback
ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33705 Jag bor i Jönköpingstrakten, på tal om hockeylag....

Användarvisningsbild
Lill Junior  
#33785
Huggarn skrev:Huggarn kommer från united states of Dalarna! den exakta orten skÄms man numer för att tala om pga att ortens hockeylag endast harvar i näst högsta serien! men med detta sagt kan nog dom flesta lista ut orten!! :D


Då är de allså M**a lr Leksand

Själv är man Älvdaling

Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#33791 Hej,
En liknande tråd om detta finns under Önskemål och feedback:

http://www.skogsforum.se/viewtopic.php?t=2269

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33795 Kan du inte slå ihop trådarna, Fredrik?

Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33796
Huggarn skrev:Huggarn kommer från united states of Dalarna! den exakta orten skÄms man numer för att tala om pga att ortens hockeylag endast harvar i näst högsta serien! men med detta sagt kan nog dom flesta lista ut orten!! :D


ja... just d... är från samma ställe :wink:

Användarvisningsbild
totte  
#33875 Ja där ser man, jag hade missat den tråden helt som fanns i Önskemål o feedback. :oops:

Nå, diskussionen där har jag skummat igenom nu, och det är väl klart som vissa säger att man vill inte lämna ut sin adress direkt. Det var inte heller det jag menade, utan just att det ofta är bra/kul att veta om den som snackar om nåt i skogen är från Skåne eller Lappland, det har ju sin betydelse för hur skogen ser ut och hur klimatet är och så. Själv har jag valt att precisera mig till Vännäs, Västerbotten, men jag tycker det är helt OK att bara veta län eller landskap.

Jag tror dessutom inte att de flesta medvetet väljer att inte berätta varifrån dom är utan det blir bara inte av att man går in och skriver i sin profil.

Skärpning slöfockar! :D 8)

Avatar Fallback
Skogsmullle  
#39625 hejsan!!

jag kommer från sunne i Värmland

super finnt ställe att bo på ´kommer troligen alldrig flytta på mig 8)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).